Reportáže

30 ročné BMW E30 325i: Koľko koní zostalo po 450 000 km?

Máme tu ďalšie video z merania starého motora na valcovej skúšobni výkonu. Tak, ako pri nedávnom Mercedes-Benz C43 AMG v doslova zanedbanom stave alebo Škoda Octavia 1,9 TDI so 700 tisíc (!) km. Dnes ide opäť o “german engineering” auto starej školy. 30 ročné BMW E30 325i s presláveným radovým šesťvalcom. Bavorský motor sa právom zapísal do dejín motorizmu. Ide o jeden z najlepších motorov BMW. To, že mu kone nezdochli ani po 450 tisíc kilometroch dokázal pri zmeraní výkonu. Schválne, tipnite si, koľko žrebcov mu ostalo…

30 ročné BMW E30 325i
BMW E30 na dobovej fotografii.

Nie, ani státisíce najazdených km nemusia znamenať “polovičný výkon”, zdochnuté kone a podobne tak, ako nám to predsúvajú samozvaní krčmoví odborníci. Aj ojazdený motor dokáže podať takmer pôvodný výkon.

Motor BMW E30 325i sa nenechal zahanbiť

Krčmové reči o zdochnutých koňoch bokom, toto nie je prípad BMW E30 325i. Majiteľ Tony z Youtube kanálu Blake’s Garage kúpil 30 ročné BMW za 1600 dolárov. Plánuje swap motora za agregát S52 z BMW M3 E36 z roku 1998. Ešte predtým zmeral výkon staručkého radového šesťvalca s objemom 2,5 l. Pôvodne mal mať motor 170 koní (125 kW) a 226 Nm. Ľahkú karosériu BMW E30 325 i dokázal na stovku poslať za 7,7 sekúnd a maximálne jazdil 222 km/h. Slušné čísla na 30 ročný youngtimer s karosériou sedan.

30 ročné BMW E30 325i

30 ročné BMW s chuťou do života

Motor BMW potrápili troma pokusmi. Výsledok približne 127 koní je na motor s minimálne 450 tisíc km skvelý výsledok. Tak, ako pri Mercedese C43 AMG, aj toto je výkon odmeraný na kolesách, a nie výkon samotného motora, ktorý automobilky uvádzajú v papieroch. Ak zarátame 20 % straty, nový motor dával na kolesách približne 136 koní. 30 ročné BMW tak stratilo okolo 10 koní. Staré dobré nemecké motory. Uvidíme, či aj o tých dnešných budeme o 30 rokov písať v podobnom duchu.

Fotky
Blake's Garage
Zdroj
Blake's Garage
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline