NovinkyReportáže

Prečo mali autá VW Group jedno menšie spätné zrkadlo?

Pamätáte si na autá VW Group z 90. rokov a prelomu milénia? Asi blbá otázka, kto by si na Škodu Octavia, Fabia, VW Golf IV a iné nepamätal. Dodnes ich na Slovensku jazdí mraky. Menej z vás si bude pamätať na jednu zvláštnosť a “chybičku krásy”, ktorou niektoré kusy disponovali. Napr. Octavie po facelifte. Poviem vám, mne do očí udrie dodnes, niektorým to zasa pripadá ako milý detail. Sú však ľudia, ktorí to považujú až za škaredé. Hovorím o tom, že VW Group používal menšie spätné zrkadlo na strane spolujazdca. Prečo? Oficiálne stanovisko pôsobí dosť bizarne. Posúďte sami. A nie, nejde o nižšie náklady na výrobu.

menšie spätné zrkadlo

Pre mnohých z vás to bolo jasné. Sedliacky rozum vraví, že čím  menej materiálu, tým automobilka ušetrí. Stačí 50 eurocentov na jednom späťáku. Pri milióne vyrobených kusov áut je to 500 000 eur. A to je už pekná suma vo vrecku. Osobne si myslím, že niečo pravdy na tom bude. Aj keď na druhej strane, z logistických a výrobných dôvodov môže byť výroba dvoch tvarovo rozličných spätných zrkadiel vrátane rozličných skiel paradoxne drahšia. A preto neviem. Museli by sme sa pozrieť do starých finančných kníh VW Group.

Mala aj Octavia menšie spätné zrkadlo kvôli… parkovaniu v meste?

70.- 80. roky na cestách – premávka nepomerne redšia, menej áut, menej problémov s parkovaním. Mnohé autá na spolujazdcovej strane nemali spätné zrkadlo. Ľudia ho nepotrebovali. Alebo si to len mysleli. S modernejšími autami si nachádzalo cestu na výslnie aj druhé vonkajšie spätné zrkadlo. Prečo však niektoré značky nasadili menšie spätné zrkadlo na strane spolujazdca? Práve kvôli spomínanému parkovaniu? Experimentovať začal Mercedes – Benz. Spomeňte si na hranaté späťáky majestátnych medveďov. Jeden menší než druhý.

menšie spatné zrkadlo

Dôvod vŕtal v hlave dlho aj mne. A rovnako aj Bradleymu z portálu Jalopnik.com. Je vlastníkom Audi S6 z roku 1995, ktoré ma rovnakú chybičku krásy. Začal sa pýtať oficiálnou cestou. Prečo má dofrasa na Audi jedno menšie spätné zrkadlo? Dôvod je trochu bizarný. Vraj kvôli mimoriadnemu nárastu automobilov, najmä v mestách, menšie spätné zrkadlo znižuje riziko jeho poškodenia pri parkovaní a prechádzaní úzkymi mestskými uličkami! Navyše, ak máte autá VW Group z prelomu milénia zaparkované pozdĺžne pri chodníku, chodci vám späťák nepoškodia neopatrným prechádzaním okolo tak ľahko, keďže je menších rozmerov : ) Celý “príbeh” však zlyháva na niekoľkých bodoch.

Mali ho autá VW Group od Fabie až po vrcholný Passat

Po prvé, áut je v súčasnosti v mestách ešte viac, badáte však žeby tie dnešné mali menšie pravé spätné zrkadlo? Alebo majú vodiči lepší prehľad a parkovacie schopnosti ako v minulosti? : ) Ďalším bodom je samotný kryt spätného zrkadla. Autá VW Group používali jednotné kryty, či už išlo o mestskú Fabiu až po Volkswagen Passat W8, ktorý mi teda ako auto do mesta veru nepripadá. A ozaj, fakt vám vadí na na pravej strane 3-4 cm viac “mäsa” na spätnom zrkadle. Nie, nemyslím si.

autá VW Group

Každopádne automobilky mohli experimentovať a dôvod môže byť pravdivý, ale koncept menšieho spätného zrkadla sa akosi neuchytil. Už len z estetického hľadiska vyzeralo auto trochu čudne, aj keď o žiadny exces ani kauzu nešlo. Čo si myslíte, aký bol dôvod toho, že autá VW Group, ale aj Mercedes – Benz (a vraj aj niektoré BMW) mali toto “vylepšenie”? Beriete oficiálne vysvetlenie, alebo je reálnejšie finančné šetrenie?

A ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho so svojimi priateľmi : )

Fotky
VW, Škoda, Audi, Mercedes-Benz
Zdroj
Jalopnik
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close