ReportážeTechnika

BMW motory s najlepším zvukom! (VIDEO)

Preslávené a skvelé radové šesťvalce, véčkové osem, desať a dvanásťvalce a nabrúsené štvorvalce špeciálnych modelov… O tom je značka BMW, v minulosti známa výrobou ultimátnych mašín pre radosť z jazdy. Tento článok nebude o písaní a zbytočných slovách. Vypočujte si BMW motory s najlepším zvukom. Ak vám niektorý chýba, podeľte sa s vaším favoritom v komentároch 😉 Nech sa páči, orchester 10 kandidátov začína. V článku nájdete aj odkazy na staršie články o BMW, ktoré vás budú určite zaujímať.

Pozri tiež:
Vývojár BMW už nechce počúvať, že staršie autá boli lepšie!

TOP 10: BMW motory s najlepším zvukom

BMW M3 (E30)

A začneme rovno radovým štvorvalcom v BMW E30. Právom patrí medzi motory s najlepším zvukom. Má pretekárske korene, vysoký výkon a znie veľmi odhodlane. Najstaršie BMW M3 je zároveň aj najkultovejšie. Ceny stúpajú do výšin a každý by jedno chcel vlastniť. BMW motory S14 vyrábali v objemoch 2,0, 2,3 a 2,5 l  a s výkonmi od 195 po 238 koní. Nečudo, že cenený youngtimer zobrali do parády aj firmy, ktoré ho povýšia na vyššiu úroveň.

Pozri tiež:

30 ročné BMW E30 325i: Koľko koní zostalo po 450 000 km?

BMW M1 Procar

M1 procar je závodnou verzia superšportu 70. rokov od BMW, BMW M1. Radový šesťvalec M88/1 točil 9000 ot/min a dával 470 koní.

BMW M3 (E46)

Emtrojka v generácii E46 je považovaná mnohými za najlepšie M3 všetkých čias. Najmä v TOP verzii CSL. Radový šesťvalec S54 s objemom 3,2 litra dával štandardne 343 koní (CSL 360 koní). A ten zvuk!

BMW M3 GTR

M3 GTR vymenilo radový šesťvalec za veľkú V8 s objemom 4,0 l. To všetko kvôli seriálu American LeMans.

BMW M5 (E39)

Opäť, pre mnohých najlepšia “päťka” všetkých čias a navyše v M verzii. BMW M5 E39 poháňal motor S62 V8 s objemom 4,9 l. Ideál pre športový sedan? Jednoznačne, len nie v dnešnej ekologickej dobe.

BMW Formula 1

Nemôžme zabudnúť ani na kráľovskú pretekársku disciplínu F1. V roku 2000 sa BMW spojilo s Williams a pripravilo V10 motor. Pre mnohých najlepšie časy F1, aj kvôli plnotučnému zvuku. To už dnes nenájdete.

BMW M5 (E60)

Nástupca M5 E39 išiel ešte ďalej. Pod kapotou ukrýval zlato – 5,0 l atmosférický V10 s výkonom 500 koní! Ide o jediný desaťvalec, ktorý kedy BMW vyrobilo pre autá určené do bežnej premávky. Osemvalec S65 v BMW M3 E92 je odvodený práve od skvostného desaťvalca S85.

Pozri tiež:

Štyri generácie BMW M3 na jednom štartovom poli. Kto je kráľom?

BMW M3 (E90)

Spomínaný V8 je krásnou ukážkou doby veľkoobjemových motorov, ktorá je nenávratne preč. Jediné osemvalcové BMW M3 poskytuje nielen atmosférický zážitok vysokootáčkového V8 so 420 koňmi, ale aj skvelý zvuk. Jeho nástupca ho dynamickými parametrami pokoril, tak veľkú charizmu však nepodedil.

BMW M3 E36

Druhá generácia BMW M3 a zároveň prvá s radovým šesťvalcom pod kapotou. 3,2 l S50B32 motor dával krásnych 321 koní, skorší 3,0 l S50B30 mal 286 koní.

BMW V12 LMR

BMW motory s najlepším zvukom bez dvanásťvalca? To nemôžeme dopustiť. Ťažkotonážny V12 motor S70 použilo BMW pri stavbe monopostu pre preteky LeMans 1999. Rovnaký motor poháňal aj legendárny McLaren F1. Užite si čerešničku na torte : )

Ak sa ti článok páčil, podpor nás lajkom na Facebooku. Vďaka 😉

Fotky
BMW
Zdroj
Youtube@videoRoadAndTrack
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline