Novinky

Hyundai i30 N Line: Vzhľad hothatchu s civilnou technikou

Hyundai i30 N je jeden z najlepších hothatchov v triede. Páči sa vám, ale jeho výkon a športové zameranie by ste nevyužili? Prichádza Hyundai i30 N Line so vzhľadom plnokrvného bračeka a civilnou technikou. Ale ani tá technika neostala bez zmien, čo je chvályhodné. N Line sa zaradí po bok konkurenčných “paketov”, ako napr ST-Line Ford, R-Line VW, M-Packet BMW, S-Line Audi alebo napr. Type-S pri poslednej európskej Honda Accord. Prvou lastovičkou s fabrickým decentným tuningom bude typ i30, neskôr pravdepodobne pribudnú ďalšie modely N Line. Čo ponúkne oproti bežným modelom Hyundai?

Hyundai i30 N Line

Hyundai i30 N Line – štýl a trochu korenia naviac

V prvom rade ide o štýl a dizajnové stvárnenie. To je oproti bežnému i30 podstatne športovejšie. Môže za to športový bodykit, ktorý evokuje už takmer legendárne “N-ko”. Nechýbajú ani 18-palcové kolesá z i30 Fastback, v bežnom hatchbacku môžete mať nanajvýš sedemnástky. Trénované oko N a N Line rozlíši napr. podľa koncoviek výfuku a iného dizajnu diskov, laik sa potrápi a rozdiely možno ani nezbadá.

Hyundai i30 N Line

Aj vo vnútri je to o inom. Nechýbajú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, volant s perforovanou kožou a hlavica radiacej páky s kovovými prvkami po vzore i30 N.

Hyundai i30 N Line

A čo technika pod kapotou? Bohužiaľ, na zvýšenie výkonu motorov nedôjde, ale to sa dalo čakať. Hyundai i30 N Line bude pravdepodobne v ponuke s prepĺňaným benzínovým 4-valcom 1,4 T-GDi a 140 koňmi. Na svoje si prídu aj záujemcovia o naftový motor 1,6 CRDi 100 kW (136 koní). Uvidíme, či N Line ponúknu aj so slabším benzínovým trojvalcom 1,0 T-GDi.

Hyundai i30 N Line
Pod kapotou bude tiež známy motor 1,4 T-GDi

Preladený podvozok, väčšie brzdy a špičkové pneu

Hyundai tvrdí, že zamakali aj na odpružení, brzdách a odozve motora. Jemné finesy dotvárajú športovejší charakter kompaktu na každý deň, nejde teda LEN o vizuálne vylepšenia. Už i30 Fatsback jazdil inak ako bežný hatchback a veľmi mi podvozkovo a riadením sadol. N Line dostane oproti štandardu väčšie brzdy, odozva na stlačenie plynu má byť rýchlejšia (pravdepodobne len premapovanie SW plynového pedálu) a čerešničkou na torte sú vysokovýkonné pneu Michelin Pilot Sport 4. Také, aké obúva Hyundai i30 N v slabšej verzii s  250 koňmi.

Hyundai prináša presne to, čo zákazníci chcú – štýl a športový charakter aj pre modely s bežným výkonom. Chválim decentné zmeny na poli techniky a to, že si nekupujete len športový vzhľad (aj keď o to tu ide). Už špičkové pneumatiky dokážu jazdné vlastnosti vypilovať na vyššiu úroveň.  i30 N Line by sa mal dostať do slovenských showroomov behom tohto leta. Cenu zatiaľ nepoznáme.

Fotky
Hyundai
Zdroj
Hyundai
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close