Novinky

„Drift Bus“ alias Hyundai iMax N

O tom, že divízia N pod značkou Hyundai vie postaviť skutočne dobré auto, nemôžeme veľmi pochybovať. i30 N je toho dôkazom a nedávno k nej pribudol ďalší súrodenec – Veloster N. Avšak medzitým než Hyundai prelomí čakanie a oficiálne nám predstaví svoje úspešné SUV Tucson z taktovky „eN“ inžinierov, o zábavu sa postaralo Austrálske oddelenie značky.

V6 namiesto radového štvorvalca

A toto fakt nikto nečakal, z dielní N divízie vyšiel rodinný van iMax, na európskom trhu ho poznáme pod názvom H-1. Namiesto dva-a-pol litrového diesela sa v jeho útrobách skrýva benzínový agregát V6 s objemom 3,5-litrov, preplňovaný dvomi turbodúchadlami. V preklade do čísel to znamená 402 koní (300 kW) a slušný točivý moment 555 Nm. Tento výkon totiž putuje cez osem-stupňovú automatickú prevodovku na tie „správne“ kolesá, teda zadnú nápravu. No a čo by to bolo za tancovanie zadkom keby nebolo samosvorného diferenciálu.

Osem ľudí, jedno auto

Okrem pohonného ústrojenstva na iMax osadili špecifický bodykit s nápaditými nárazníkmi i prahmi, vďaka ktorému je ihneď rozpoznateľný od bežnej H-1-tky. Hviezdicové 19-palcové disky a brzdové ústrojenstvo poznáme z predošlých vylepšených modelov. Rodinné korene sa v tomto prípade nedajú zaprieť, v aute sa pohodlne odvezie naraz až 8 pasažierov, vrátane vodiča. V prípade ak sa väčšina z nich bude sťažovať na prílišný zvuk šesťvalca, stačí prepnúť tlačidlo bi-modálneho výfukového systému na tichý režim. Interiér vyčačkali „eN“ doplnkami ako napríklad športový volant, predné sedadlá s lepším bočným vedením, zatiaľ čo druhý a tretí rad sedadiel dostal zhodné semišovo-kožené čalúnenie. iMax N okrem litrov benzínu do svojho apetítu zaraďuje aj pneumatiky, do 842-litrového batožinového priestoru sa však bez problémov zmestí ďalšia sada kolies s čerstvými gumami.

Hyundai dokonca uvádza, že pri obsadení všetkých miest má iMax dokonalé rozloženie hmotnosti medzi nápravami, a to 50:50. Radosť vám ale pokazí posledný fakt o tomto aute. iMax N Hyundai neplánuje vyrábať, toto je teda jediný kus na svete, určený len na okruh. Nám ostáva dúfať, že keby sa predsa len rozhodol inak, snáď nám dá vedieť dostatočne dopredu aby sme stihli včas vyplniť objednávku.

Zobraziť viac

Matej Lábaj

"Rád si užijem zábavné auto na peknej okreske. Vždy ale myslím na to, čo sa môže skrývať za ďalšou zákrutou."

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close