Technika

Hyundai prevodovka ASC: Aktívne radenie špeciálne pre hybridné autá

Hyundai Motor Group vyvinul ako prvá na svete technológiu Active Shift Control (ASC). Inovácia optimalizuje účinnosť prevodov tým, že monitoruje radenie prevodov 500-krát za sekundu, pričom presne nastavuje rýchlosť otáčania prevodovky a zvyšuje tak rýchlosť radenia. Nová technológia sa prvýkrát predstaví v novom Hyundai Sonata Hybrid a následne v ďalších hybridných modeloch značiek Hyundai a Kia. Hyundai prevodovka ASC je tak špeciálne vyrobená pre potreby hybridných áut.

Hyundai prevodovka ASC aplikuje nový riadiaci softvér do riadiacej jednotky Hybrid Control Unit (HCU), ktorý potom riadi elektromotor tak, aby sa vyrovnali otáčky motora a prevodovky. Tým sa čas radenia znižuje o 30%. Technológia tiež poskytuje plynulejšie zmeny prevodových stupňov napriek rýchlejšiemu radeniu.

hyundai prevodovka ASC

Vývoj prvej technológie ASC na svete je pozoruhodnou inováciou, ktorá zahŕňa precízne riadenie motora a automatickú prevodovku,“ povedal KyoungJoon Chang, viceprezident a riaditeľ skupiny riadenia pohonných systémov skupiny Hyundai Motor Group. „Neusporí sa tým len palivo, ale prinesie aj zábavnejšiu jazdu pre našich zákazníkov.“

Pozrite tiež:

Test Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi: Špecialitka triedy

Hyundai prevodovka ASC má viacero tromfov

Bežné hybridné vozidlá nemajú meniče krútiaceho momentu, aby sa ďalej zlepšila spotreba paliva, pretože meniče krútiaceho momentu strácajú energiu počas procesu prenosu krútiaceho momentu. Aj keď je tento systém energeticky účinný, vyžaduje tiež dlhšiu dobu radenia, aby sa zaistili plynulejšie zmeny prevodových stupňov.

Technológia ASC umožňuje, aby hybridný elektromotor prevzal kontrolu nad radením prevodov použitím novej softvérovej logiky Hybrid Control Unit (HCU) na zmiernenie problémov s pomalším časom radenia. HCU monitoruje rýchlosť otáčania prevodovky so snímačom inštalovaným vo vnútri elektromotora 500-krát za sekundu, aby sa synchronizovala rýchlosť otáčania s rýchlosťou motora.

hyundai sonata 2020 ASC
Prvýkrát prevodovku s ASC nasadia do hybridnej Sonaty. Neskôr bude aj v ďalších hybridoch Hyundai a Kia.

Pri synchronizácii sa čas radenia zníži o 30% z 500 ms na 350 ms. To nielen zlepšuje zrýchlenie vozidla a úsporu paliva hybridného vozidla, ale aj životnosť prevodovky minimalizovaním trenia pri radení.

Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline