NovinkyReportážeTechnika
Aktuálne

Koľko koní stratila Octavia 1,9 TDI po 700 000 km?

Príbeh kilometrovej rekordmanky Škoda Octavia 1,9 TDI so 700 000 km na hrbe pokračuje. Alex z carthrottle ju vzal na Nurburgring, pričom štartoval z Británie a cestu “otočil” na jednu nádrž so spotrebou 3,8 l/100 km. Taktiež jazdil na starý fritovací olej namiesto nafty aby demonštroval, čo všetko dokáže motor 1,9 TDI s rotačným čerpadlom spapať. Čo tu máme dnes? Meranie na valcovej skúšobni výkonu. Koľko koní stratila Octavia 1,9 TDI? Po 700 000 km takmer žiadne!

Škoda Octavia 1,9 TDI na valcovej skúšobni

Konkrétny kus 1,9 TDI mal v sérii 66 kW (90 koní). Pred 390 000 km ho “načipovali” na 81 kW (110 koní) a 260 Nm. Ani čip sa nepodpísal na zníženej životnosti motora, keďze ten bol po rozborke v skvelom stave. No a zlatý klinec programu, meranie na valcovej skúšobni výkonu.

octavia 1,9 tdi

Škoda Octavia po 700 000 km = 108,3 koní!

Ak teoreticky vezmeme do úvahy informácie o načipovaní na presne 110 koní, motor 1,9 TDI stratil len 1,7 koňa! Čo je zanedbateľné číslo. V prípade TDI je dôležitý tiež krútiaci moment. Kilometrovej rekordmanke odmerali 244 Nm. Klesol tak o 16 Nm. Stále veľmi dobré číslo.

1,9 TDI a iné spoľahlivé motory. Posledné svojho druhu?

Som zvedavý, či aj po 20 rokoch od dnešného dňa budeme písať ódy na “staršie” agregáty. A nejde len o motor 1,9 TDI, ale aj iné podarené, spoľahlivé motory či už z európskych, ale aj japonských a kórejských brehov. Myslím, že odpoveď tušíme všetci. Do “konštruovania” motorov stále viac zasahuje ekonomické oddelenie automobiliek, na ktoré tlačia zákony a legislatíva. Bohužiaľ, spoľahlivosť a servisná nenáročnosť idú bokom…

octavia 1,9 tdi 81 kw

Fotky
CarThrottle
Zdroj
CarThrottle
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close