Poradňa

Lacné autá na zimu do 2000 eur? S týmito sa zabavíte! (1. časť)

A to nemyslím, že sa s nimi “zabavíte” v servise. Aj keď auto v takto nízkej cenovej hladine logicky nemôže byť tip top, aj poctivé zadokolky s motorom vpredu dokážete dnes ako tak servisovať za rozumné peniaze. To, ako kupovať staršie auto, som zhrnul v článku “lacné autá do 1500 eur, ktoré vás nezožerú na servise“. Keďže zima ešte neodchádza, pozrieme sa na lacné autá na zimu, s ktorými sa dokážete na snehu alebo ľade zabaviť a možno sa aj priučiť šoférskemu remeslu. Absolútne však neschvaľujem blbnutie v bežnej premávke. Je však množstvo opustených ciest, lesných alebo poľných kváziciest, kde si môžete vyskúšať vaše schopnosti na snehu a taktiež schopnosti auta.

Pozri tiež:
BMW vraj vyrába najlepšie naftové motory, tak skoro sa ich nevzdá

Správny wintercar nie je cukrík po dôchodcovi, jazdený len v nedeľu : )

A práve na to sa hodia lacné auta na zimu do 2000 eur, ktoré taktiež môžete používať na každodenné jazdenie v zimných agresívnych podmienkach (soľná brečka, výtlky atď). V žargóne petrolheadov ich volajú aj “wintercars”. Ak ich aj niekde “opriete”, až tak ľúto vám ich nebude. Keďže ide o auto na zimu, nehľadajte Top kusy z vrchnej cenovej ponuky konkrétneho modelu. A ani vyťahaný lak, nejaké tie šrámy na karosérii a hrdzavé panely karosérie nemusia byť problémom. Hlavne nech je v poriadku podvozok, motor a nech podlaha nie je prežratá od hrdze ako ementál. Ako však vyberať? Základom je pohon zadných kolies alebo 4×4. Predokolky nie sú správne autá na zimnú zábavu. Dnes sa pozrieme na tri nemecké zadokolky, nabudúce vyberieme niečo z repertoára 4×4.

Tak čo, ktoré lacné auto na zimu do 2000 eur by ste si vybrali vy?

Lacné autá na zimu do 2000 eur

BMW radu 3 E36 (1990 – 2000)

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Klasika v podobe tradičného náradia pre začínajúcich “drifterov” a zadokolkárov za lacný peniaz je už roky BMW 3 E36. Aj keď zachovalé kusy s radovým šesťvalcom pod kapotou rastú na cene, základné štvorvalce s hrdzavou karosériou kúpite veľmi lacno. Auto na zimu do 2000 eur nejakú tu hrdzu na kasni môže mať, na to kašlite. Horšie sú na tom nosné časti a preto hľadajte čo najmenej “poznačené” trojky, najmä čo sa týka prahov a podlahy. Celkovo auto koroduje veľmi rýchlo a rozsiahlo. Na strane druhej, veľmi zachovalé kusy už radšej odložte do garáže, v budúcnosti budú mať vyššiu hodnotu a pre zábavu na snehu sa nehodia.

BMW 3 E36 vyniká skvelými jazdnými vlastnosťami s pohonom zadnej nápravy a presným riadením. Čo sa týka zábavy na snehu (samozrejme nie v každodennej premávke), je tým najlepším z tohto článku. A stačia aj radové benzínové štvorvalce 1,6i (75 kW), 1,8i (85 kW), 1,8i 16V (103 kW). Tie prejavom ani spoľahlivosťou nedosahujú úroveň šesťvalcových bratov, pre lacné autá na zimu do 2000 eur sa však hodia viac. Prečo? Zachovalú trojku so šesťvalcom je škoda ničiť “driftom” v zimnej prevádzke plnej soli, studených štartov a teoreticky možných poškodení pri zimnej zábave niekde na poľnej ceste za dedinou.

Opel Omega B (1994 – 2003)

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Opel vyššej strednej triedy dokáže zaujať aj po rokoch. Ponúka komfort, výbornú výbavu a skvelý pomer cena/kus dobrého auta. Omega B je zadokolka a aj preto sa teší záujmu ľudí, ktorí si chcú kúpiť lacný “wintercar”. Právom patrí do nášho rebríčka Lacné autá na zimu do 2000 eur. Posledný veľký Opel ponúkali s množstvom motorov, treba však vyberať veľmi opatrne. Kvôli spoľahlivosti a taktiež kvôli pohotovostnej hmotnosti, ktorá začínala na cca 1600 kg.

Zo štvorvalcov doporučujeme len 2,2 l 16V benzín so 106 kW. Ak však chcete veľa muziky, odolnosť a výkonovú rezervu, voľte šesťvalcové motory 2,5 l (125 kW) a 3,0 l (155 kW), od roku 1999 3,2 l (160 kW). K charakteru veľkého Oplu pasujú dokonale. Dieselový motor 2,0 DTI je so 74 kW slabý, lepšie je na tom 2,2 l verzia so 88 kW. Kvôli problémom so spoľahlivosťou by som sa oblúkom vyhol všetkým dieslom, a to aj 2,5 TD (96 kW) a 2,5 DTI (110 kW) pôvodom od BMW. Najväčšou chybou krásy Omegy je korózia karosérie. Hrdza na karosárskych dieloch nevadí, horšie je to s prahmi a podlahou. Ak to chcete na zábavu, kašlite na “vonkajší vzhľad” a hrdzu hľadajte skôr v útrobách karosérie.

Mercedes-Benz C-trieda W202 (1993 – 1998)

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Mercedes-Benz C W202 je hlavným a dobovým konkurentom v boji proti BMW 3 E36, najmä čo sa týka vhodnosti ako lacné auto na zimu do 2000 eur. Neponúka tak vyladené jazdné vlastnosti ako bavorský kandidát, ale má taktiež pohon zadnej nápravy a plejádu motorov, z ktorých je čo vyberať. Navyše, celková odolnosť a spoľahlivosť je aj po desaťročiach na vysokej úrovni. Benzínové agregáty začínali výkonom 89 kW a končili top verziami C43 AMG a 55 AMG s 225 a 255 kW! Diesele boli na tom podobne, dýchavičná C200 D s 55 kW a na opačnom konci solídny šesťvalec C250 TD so 110 kW. Zlatou strednou cestou budú benzínové atmosférické 4-valce C220 a C230 so zhodným výkonom 110 kW, ale odlišným objemom 2,2 l a 2,3 l.

Ani spomínaný turbodiesel 250 TD nie je zlou voľbou, je spoľahlivý a na svoju dobu výkonný. Aj keď Céčko nemalo tak tragickú antikoróznu ochranu ako Éčko W210, kontrola spodku auta je na mieste. Pre všetky autá z dnešného prehľadu platí, že toho majú na krku už veľmi veľa, a často majitelia “zabúdali” na servis.

A preto aj lacné autá na zimu do 2000 eur vyberajte s rozumom. Naleštený vonkajší vzhľad vám v tomto prípade netreba. Dôležitý je stav motora, podvozku, údržba mechanických častí a neskorodovaná podlaha a nosné časti. Ktorému autu by ste dali prednosť vy? Podeľte sa v komentároch.

Ak sa ti článok páčil, podpor nás lajkom na Facebooku. Vďaka 😉

Fotky
BMW, Opel, Mercedes-BenzSteven Tyler PJs
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Jeden komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close