Reportáže

Lexus LS400 najazdil 1,6 milióna km! Funguje ešte?

Na otázku z nadpisu je ľahké odpovedať. Lexus LS400 z roku 1996 samozrejme funguje, ale s výraznými kompromismy. Sledovať príbehy mimoriadne ojazdených áut je pre technicky “ladených” motoristov určitým druhom fascinácie. Dookola vás nikto nechce kúpiť auto, ktoré má viac ako 200 tkm (v mojom okolí som sa stretol s tým, že auto so 130 tkm “nekúpim, veď to je veľmi veľa”), a potom si prečítate články o Škoda Octavia 1,9 TDI so 700 000 km, ktorej motor je v bezchybnom stave a má pôvodné diely. Krčmové reči “odborníkov” na jazdené auta znesie zo stola aj tento Lexus LS400. Áno, ako nový už dávno nie je a veľa súčastí je opotrebovaných. Nezabúdajme, že nemá obligátnych 200 000 km, ale osemnásobne viac! Čo je na ňom zlé a ako funguje? Odpoveď dáva video Legit Street Cars. Alex sa na ňom previezol a pri komplexnej obhliadke zistil, čo je nutné na Lexus LS400 s 1,6 milióna km vymeniť….

Ďalšie články o kilometrových rekordmanoch
BMW E30 325i so 450 000 km
Škoda Octavia 1,9 TDI so 700 000 km
Mercedes-Benz C43 AMG po 300 000 km

Lexus LS400 s 1,6 milióna km

Lexus LS400 to nevzdáva a ide ďalej

Krátky príbeh rekordéra. Vlastníkom je americký motoristický novinár Matt Farah, ktorý Lexus LS400 kúpil pri méte 1,4 milióna km. Chce na ňom dosiahnuť obligátnych 1 milión míľ, a teda 1,6 milióna km. Ďaleko už nie je. Matt auto požičiava ľuďom. Najnovšie je Lexus LS400 v rukách cestovateľov Any a Antona. Vyrazili s ním na cestu okolo USA a cieľová méta 1 milión míľ je veľmi blízko.

Lexus LS400 s 1,6 milióna km

Motor a prevodovka dobrá, podvozok vymlátený

Poďme však na technickú podstatu auta, ktoré jazdí a jazdí… Opticky nie je v zachovalom stave, pravdepodobne si za svoj život prežil mnoho, bez “nadmernej” údržby. Obitý exteriér, zašpinený interiér. To nás ale až tak nezaujíma. Čo motor a podvozok? Lexus stráca veľmi rýchlo motorový olej. Nie, nežerie ho, ale mazivo doslova tečie potokom cez netesný motor. Agregát je však pôvodný bez vážnejších servisných zásahov. Podobne je na tom automatická prevodovka. Taktiež pľuje olej na americké cesty. Prevodovka si prešla za svoj život jedným repasom. Pohonný reťazec slúži veľmi dobre a okrem únikov oleja Lexus LS400 štartuje ako za mlada. Výkon mu nechýba a prevodovka radí hladko. Prístrojový štít však svieti ako vianočný stromček. Svieti kontrolka airbagu, check engine (pravdepodobne kvôli chybnej lambda sonde) a kontrolka hladiny oleja. Tú má na svedomí chybný snímač.

Lexus LS400 s 1,6 milióna km

1,6 milióna km sa podpísalo najmä na podvozku

Iné to je pri pohľade na podvozok. Predná náprava je podľa Legit Street Cars veľmi pevná a vidieť, že má nové diely. Horšie je na tom zadná viacprvková náprava. Všetky ramená majú v silentblokoch výrazné vôle, výrazný “pohyb” nachádza aj v uložení diferenciálu. Auto kvôli tomu pri určitých otáčkach vibruje. Pri pridaní plynu na nízkych prevodových stupňoch Lexus sebou trochu škube kvôli vymláteným silentblokom motora a prevodovky. Čo ma však ako majiteľa japonského auta, ktoré je náchylné na koróziu (Mazda 6 GG) zarazilo, sú diely nápravy a podvozku takmer bez hrdze! Áno, tento starý Japonec nemá dokonca ani povrchovú “líšku”, čo je neuveriteľné.

Lexus LS400 s 1,6 milióna km

Čo hovorí na nájazd 1,6 milióna km diagnostika? Vyčítanie chýb cez OBD prinieslo pár nedostatkov, z toho len jeden vážnejší. Chyba emisného systému signalizuje problém s katalyzátorom alebo lambda sondou. Druhý prípad je pravdepodobnejší, keďže Anton spomína, že Lexus LS400 žerie 17 l / 100 km.

Ako vidíte, okrem opotrebovaného podvozku a tečúceho oleja potokom je Lexus s ohľadom na nájazd 1,6 milióna km v celkom dobrom stave. Alex vyčíslil nutné opravy na 3000 dolárov. Ak ste anglicky hovoriaci, odporúčam video v úvode článku s previerkou starej dobrej techniky 90. rokov.

Fotky
spidersweb.pl
Zdroj
Legit Street Cars
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline