Novinky

Manuálne prevodovky Subaru môžu skončiť. Kvôli EyeSight

Na čo si spomeniete pri zmienke Subaru? Značka, ktorá ide stále proti prúdu, so športovým akcentom, predimenzovaným boxer motorom a vlastnou filozofiou pohonu. Manuálne prevodovky Subaru k mašinám značky jednoducho patria. Pomaly, ale iste končia. Aký je dôvod? Bezpečnosť. Subaru chce byť najbezpečnejšou značkou na svete. No a hádajte, s akými prevodovkami bezpečnostný balík EyeSight lepšie spolupracuje. Veruže s automatom. Nechajú manuálne prevodovky aspoň pre STI modely?

Manuálne prevodovky Subaru vytlačí EyeSight

Kvôli firemnému zameraniu tak zabudnite na manuálne prevodovky Subaru. Pre AutoExpress hovorí generálny riaditeľ Subaru U.K. Chris Graham: „Či by EyeSight bol kompatibilný s manuálnou prevodovkou, to si nie som vôbec istý. Intuícia mi hovorí , že budúcnosťou a cieľom je EyeSight s Lineartronicom (CVT). Nemôžeme povedať‚ tu máte manuálne prevodovky, ale bez EyeSight. Celé by sme to zabili.“

Najbezpečnejšie autá na svete

Keďže bezpečnosť, autonómna jazda a anjeli strážni všade kam sa pozriete vládnu dobe, Subaru chce vyrábať najbezpečnejšie autá sveta (čo na to Volvo? : ) V minulosti to bol boxer motor a úžasný symetrický pohon 4×4. V budúcnosti bude hlavným pilierom značky práve EyeSight a bezpečnosť.

Západ slnka pre manuálne prevodovky Subaru vychádza z konštrukčných riešení. Vodič so šaltpákou nedokáže so systémami spolupracovať tak, ako keď si auto riadi všetko samé v spolupráci s automatom. Tretí spojkový pedál najlepšej aktívnej bezpečnosti prekáža.

Obeťou aj Subaru STI?

Čo však legendárna skratka STI. Prídu o manuálne prevodovky aj športové autá Subaru? Pravdepodobne áno, budúce STI modely majú byť benzínovými hybridmi. Graham o zábave za volantom: „Pre mňa by Subaru STI malo byť s manuálnou prevodovkou. Pozrite sa však na BMW M modely. Aj keď s automatom, nemyslím si, že je u nich koniec zábavy.“

Subaru STI manualne prevodovky
Na pohľad s klasickou šaltpákou môžeme pravdepodobne zabudnúť aj v Subaru STI.

Nič ešte nie je potvrdené, z rečí predstaviteľov značky si môžeme s vysokou pravdepodobnosťou záver domyslieť. Manuálne prevodovky Subaru pomaly, ale iste končia. EyeSight je pre majoritu populácie veľmi fajn, čo však „klasickí“ fanúšikovia Subaru? Nestratí značka časť športovej DNA a vlastnej identity? Uvidíme, čo prinesie blízka budúcnosť. Každopádne nová Impreza a XV je v ponuke len s automatom. Kvôli zaradeniu EyeSight do základnej výbavy…

PS: Podľa informácii The Drive, Subaru v “blízkej budúcnosti investuje do vývoja manuálnych prevodoviek”. Ťažko povedať, čo si za tým predstaviť a ktoré modely/model bude stále so starým dobrým manuálom.

Fotky
Subaru
Zdroj
TheDriveAutoExpress
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close