Novinky

Mazda CX-3 dostane nový dízel 1,8 SkyActiv-D. Aký je?

Nahradí starší 1,5 SkyActiv-D

Downsizing je zdá sa u konca. Malé motory, ktorých nízka spotreba fungovala len na papieri, postupne odchádzajú do úzadia aj u tých najväčších podporovateľov (napr. VW Group). Mazda nikdy nešla cestou downsizingu, preferuje “plnoctučné” objemy motorov a pri benzínoch tiež atmosférické plnenie. Pre svoje menšie typy však pripravili dízlový motor 1,5 SkyActiv-D.  Modernizovaná Mazda CX-3 dostane väčsí agregát 1,8 SkyActiv-D, ktorý nahradí “jednapäťku”. Nebude len výkonnejší, ale aj úspornejší a s ešte lepším prejavom. Downsizing je preč, privítajte upsizing!

Mazda CX-3 1,8 SkyActiv-D

Upsizing v akcii. Je tu 1,8 SkyActiv-D

Mazda CX-3 dostala tohto roku mierny facelift, keďže s pôvodným vzhľadom ju vyrábali už od roku 2014. Modernizovanú verziu predstavili na jar v New Yorku, v Európe si na ňu musíme počkať do jesene. Tým najdôležitejším je však motor 1,8 SkyActiv-D.

Ešte lepší motor SkyActiv-D

Aké bude mať parametre? Rovnaký vrcholný krútiaci moment ako 1,5 SkyActiv-D, a to 270 Nm. Výkon vzrastie zo 77 kW na 85 kW, a to vďaka väčšiemu objemu motora. S 1,5-kou zdieľa technický základ a na dízel neobvykle nízky kompresný pomer len 14,8:1. Mazda ho pripravila už pre normu merania spotreby WLTP,  a teda nízku spotrebu má dosahovať aj na ceste, nielen na papieri. Zapracovali na vstrekovaní a dokonca na ďalšom znížení vnútorného trenia agregátu. Aj napriek väčšiemu objemu má vážiť približne rovnako ako jednapäťka. Došlo tak aj na odľahčenie mechanických častí motora.

Ani benzín nezostal bez zmien

Mazda CX-3 tiež dostane evolučne vylepšený 2,0 SkyActiv-G. Benzínový atmosféricky dvojliter dostal modifikované piesty a vstrekovanie. Výsledkom je nižšia spotreba, ale zároveň aj trochu šoférskeho potešenia navyše – rýchlejšia odozva na plyn a vyšší krútiaci moment v širšom spektre otáčok.

Mazda CX-3 facelift interier

 

 

Fotky
Mazda
Zdroj
Mazda
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline