Reportáže

Mercedes-Benz C43 AMG: Koľko koní stratil po 300 000 km?

Priznám sa, že meranie na valcovej skúšobni výkonu ma fascinuje. A najmä merania starších áut, ktoré majú už čo to za sebou. Očakávania sú rôzne. Niektoré motory majú po stovkách tisíc km o dosť menej výkonu, niektoré prekvapia ako napr. Škoda Octavia 1,9 TDI po 700 000 km . Tá nestratila takmer nič! A tiež 30 ročné BMW E30 325i so 450 000 km. Dnešným protagonistom je Mercedes-Benz C43 AMG. Na hrbe má minimálne 300 000 km a 20 rokov služby. Navyše, nejde o udržiavaný kúsok po nemeckom doktorovi a jazdený len za slnečného počasia a vysokého tlaku vzduchu : ) Súčasný majiteľ ho kúpil za smiešnych 200 dolárov. Posúďte sami. Koľko koní stratil zanedbaný “medveď” C43 AMG? Odpoveď dáva youtube kanál LegitStreetCars.

Mercedes-Benz C43 AMG
Nový V8 motor v Mercedes-Benz C43 AMG dával 306 koní a 410 Nm.

Mercedes-Benz C43 AMG si prešiel tortúrou.

Špičkový model C43 AMG ukrýva pod prednou kapotou ručne skladaný M113 atmosférický motor V8 s objemom 4,3 l. Technické špecifikácie hovoria o maximálnom výkone 306 koní a 410 Nm. Toľko mal dávať nový motor v čase najväčšej slávy. Ide o výkon na výstupe motora, čiže na zotrvačníku. To je dôležitá informácia, pretože LegitStreetCars odmeral výkon na kolesách. Akcia začína na čase videa 3:05.

Koľko koní stratil? Veru, nie veľa!

Tento 200 dolárový kúsok nie je udržiavaný. Naopak, je veľmi zanedbaný. O to viac potešil výsledok merania výkonu. Po 20 rokoch a 300 000 km (na budíkoch) dokázal mohutný osemvalec vydať 230 koní a 305 Nm. Ale pozor, ide o výkon na kolesách, nie výkon motora. Ten je vyšší, keďže pri prenose na kolesá dochádza k stratám, ktoré sú približne na úrovni 20 %  výkonu motora. Trocha matematiky. Nový motor dával na kolesách (už so započítanými stratami) 245 koní. Ojazdený agregát vyprodukoval 230 koní. Strata 15 koní za 20 rokov a 300 000 km je minimálna, čo poviete? Navyše, ak majiteľ vyrieši pravidelnú údržbu v podobe zapaľovacích sviečok a vzduchového filtra, k pôvodnému číslu by sa motor priblížiť. A to už je čo povedať. Čo myslíte, budeme aj o dnešných biturbo našponovaných motoroch o 20 rokov písať podobné články? : )

Ak sa ti článok páčil, zdieľaj ho so svojimi priateľmi. 

Fotky
Mercedes-BenzLegitStreetCars
Zdroj
LegitStreeCars
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close