NovinkyReportáže

Moderný Trabant 601 z Vilner Garage!

Trabant 601 bol asi to najľudovejšie auto vo východnom bloku. Malá trojdverová karoséria so skromným kufrom a ešte skromnejším interiérom. Pod kapotou bol vlastne namiesto motoru generátor modrého, jemne štipľavého dymu, ktorý s autom len nenápadne hýbal. Napriek tomu si zachoval kultový status až do dnešnej doby. Historické pramene odhadujú, že sa Trabant 601-tiek počas 28 rokov vyrobilo 2,8 miliónov kusov. Kto by ale dnes, v ekologickej dobe, jazdil v takomto dymiacom povoze?

moderný Trabant 601

Trabant 601 s modernejším motorom pod kapotou

To, že dvojvalcový dvojtakt s objemom 500 cm3 nebol veľmi výkonný netreba spomenúť dvakrát, tento agregát však nebol ani veľmi spoľahlivý. Preto vo Vilner Garage pod kapotu namontovali predsa o niečo novší a najmä štvortaktný motor z Volkswagenu Polo prvej generácie, ktorý poháňal Trabant v posledných rokoch výroby už v minulosti. Objem sa z päťsto kubíkov zodvihol na dnes moderných 1,1-litra. Počet valcov sa tiež úspešne zdvojnásobil na štyri. Trabant z VW Pola dostal aj prevodovku, štvorstupňový manuál. Vpred teraz ženie moderný Trabant 601 majestátnych 45 koní.

V interiéri nové materiály, zvonku nové svetlá a flanel

Dnu v kabíne nájdeme prečalúnené takmer všetko. Na sedlách je retro-nostalgická kombinácia kože a textilu s flanelovým vzorom. Opierky hláv však zostali naďalej tvrdé čierne. Flanelový vzor je tiež na dverách, palubnej doske i strope. Ba ešte aj zvonku na streche. Moment, teraz som si všimol ten vzor aj na kolesách. Smer jazdy sa bude vďaka retro-športovému volantu Momo Prototipo korigovať určite príjemne. Pod ním sa už ale nenachádza radiaca páka, tá bola presunutá na správne miesto, vedľa vodiča. Rádio sa môže zdať pôvodné, v skutočnosti je to moderný kus. Vylepšeného Trabanta zvonku ale najskôr spoznáme skrze nových svetiel s LED technológiou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Bez ohľadu na množstvo flanelového vzoru, za takto podarene zmodernizovanú 601-tku posielame VIlner Garage veľkú pochvalu.

Fotky
motor1.com
Zdroj
motor1.com
Tags
Zobraziť viac

Matej Lábaj

"Rád si užijem zábavné auto na peknej okreske. Vždy ale myslím na to, čo sa môže skrývať za ďalšou zákrutou."

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close