NovinkyTechnika

Naftové motory Renault: Francúzi obmedzia ponuku dieselov. Je to postupný koniec?

Len pred pár dňami francúzsky Peugeot ohlásil pozastavenie vývoja naftových motorov. V konečnom dôsledku sa to týka aj Citroenu a Oplu. V podobnom duchu sa vyjadrila ďalšia veľká francúzska automobilka. Naftové motory Renault výrazne obmedzí, nahradia ich hybridy. Vo Francúzsku sú turbodiesle stále veľmi obľúbenou motorizáciou a tvoria 50 % novopredaných áut. Ak francúzske automobilky, ktoré sú považované za “pevnosť dieselov” obmedzujú ich ponuku a do nových už neinvestujú, situácia je vážna.

Pozri tiež:

Motor Renault 1,7 Blue dCi nahradí jednašestku. Prvýkrát v Kadjare

Skončia aj naftové motory Renault?

Naftové motory Renault (a nielen oni) sú dnes na technologickom vrchole. Všeobecne sú v súčasnosti turbodiesle veľmi prepracované, úsporné a zároveň aj emisne čisté. Európa a svet sa k nim obracia chrbtom, čo je poznať aj na slabších predajoch. Nemci ich kupujú čoraz menej a iné to nie je ani v ostatných krajinách. Prirátajte k tomu nezmyselné zákonné obmedzenia, obmedzenia vjazdu do centier miest a máte recept na postupnú katastrofu. Trhu a legislatíve sa musia veľkí hráči prispôsobiť, a nie je tomu inak ani u Renaultu. Ten tohto roku predstavil nové naftové motory Renault 1.5 Blue dCi, 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi. Na strane druhej, generálny riaditeľ Renaultu Carlos Ghosn sa vyjadril na parížskom autosalóne jasne. 

„Pravdepodobne smerujeme ku koncu naftových motorov. Je to koniec hry,” hovorí Carlos Ghosn, generálny riaditeľ Renault.

Pán Ghosn tiež tvrdí, že novým zákazníkom je jedno, aký pohon majú pod kapotou. Zaujímajú ich prevádzkové náklady, cena a zostatková hodnota. A práve spotrebou sa nové benzínové motory vyšvihli. Rozdiely medzi dieselom a benzínom v spotrebe už nie sú také markantné ako v minulosti. Pripočítajte k tomu technologickú zložitosť a je logické, že automobilky sa svojich nedávnych tromfov vzdávajú. Naftové motory Renault majú nahradiť moderné benzíniaky, hybridy a plug-in hybridy, tak ako v prípade Peugeotu.

Hybridy a plug-in hybridy z Francúzska

Nová generácia Clia dostane hybridnú verziu. Megáne a Captur budete môcť kúpiť aj ako plug-in hybrid. Alternatívna “trojka” dorazí na trh v roku 2020. Zacielenie na elektrifikáciu je zjavné a značke sa neoplatí nové diesele vyvíjať. Hybridný systém Renaultu e-tech kombinuje benzínovú 1,6-ku spolu s dvoma elektromotormi. Jeden z nich zastúpi funkciu štartéru, druhý pomáha benzínovému motoru. Plug-in hybrid Renault má mať dojazd čiste na elektrinu 50 km, zatiaľ čo klasický hybrid v novej generácia Clia zvládne iba krátku vzdialenosť (podobne ako hybridy Toyota).

Renault je ďalšou značkou, ktorá postupne zanevrie na naftové motory. Je zaujímavé sledovať, ako sa k turbodieslom stavajú svetové značky. Mercedes-Benz im verí, predstavil naftový plug-in hybrid. Hyundai zase priniesol naftový mild-hybrid. Uvidíme, ako “kauza turbodiesel” dopadne. Zaniknú úplne alebo zažijú druhú obrodu? Najbližšie roky ukážu. Prvá možnosť je, bohužiaľ, pravdepodobná.

Ak sa ti článok páčil, pridaj sa k nám na Facebooku 😉

Fotky
Renault
Zdroj
Renault
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close