Novinky

Nová Toyota Camry v Európe! Hybridný konkurent Superbu je tu

Už sa zdalo, že Toyota to v strednej triede s klasickým zástupcom vzdala. Hovoríme samozrejme o Európe, za veľkou mlákou je typ Camry mimoriadne úspešný. O čo viac ma nedávno potešila správa, že Toyota Camry v Európe bude, a stelesní dôstojného konkurenta pre také vozy ako Superb, Mazda 6, Opel Insignia alebo Ford Mondeo. Nová Toyota Camry Hybrid totiž rozmerovo a technológiami stojí na hranici strednej a vyššej strednej triedy a prináša čerstvý vánok do kategórie áut, ktoré sú bohužiaľ vytlačované veľkými SUV. Aká Toyota Camry Hybrid bude? Zabudnite na nemastných neslaných predchodcov. Súčasná Camry je dynamicky jazdiace a vyzerajúce auto. Európsku verziu práve predstavili na parížskom autosalóne.

nová Toyota Camry hybrid 2019

Nová Toyota Camry Hybrid nájde miesto aj Európe

Zameranie trhu, ktoré sa odkláňa od naftových motorov, dláždi cestu opätovnému zavedeniu typu Toyota Camry v Európe po 14-ročnej absencii. Toyota Camry Hybrid bude už 8. generáciou veľkého sedanu a v hierarchii značky nahradí menší a málo úspešný európsky Avensis. S ročným predajom vyše 700 000 kusov je nová Toyota Camry najpredávanejším sedanom segmentu D/E na svete.

Pozri tiež:

Toyota Camry v Európe? Už onedlho

Toyota Camry Hybrid postavili na najnovšej architektúre značky TNGA, ktorá spája dynamické jazdné vlastnosti, športový postoj a zároveň je “zelená” k životnému prostrediu. Radosť z jazdy nebude len marketingovým klišé. Štýl novej Toyota Camry Hybrid má odvážny a osobitý vzhľad, v ktorom sú do plechu karosérie plynulo zasadené atletické akcenty a krivky.

Štíhla a hlboká spodná mriežka chladiča zvýrazňuje logo Toyota a po jej okrajoch sú umiestnené úzke združené svetlomety s technológiou Hi-LED. Veľká lichobežníková spodná mriežka chladiča zaberá takmer celú šírku oblasti nárazníka. Zostávajú iba bočné okraje nárazníka zasahujúce do mriežky spôsobom, ktorý pripomína dvojitý trup katamaránu a zdôrazňuje široký rozchod kolies.

Viac ako popis napovedia priložené fotky. nezabudnite si pozrieť tiež americkú verziu Toyota Camry. Tá európska z nej vychádza a líši sa len minoritne. Ako sa vám páči?

nová Toyota Camry hybrid 2019

Nová Toyota Camry má premyslený a kvalitný interiér

Interiér nového Camry ponúka starostlivo premyslené spojenie funkcie, štýlu a remeselného spracovania. Krivky palubnej dosky vytvárajú ergonomicky premyslené prostredie kabíny zamerané na vodiča v spojení s priestranným pohodlím pre cestujúcich. Ovládací panel audiosystému a klimatizácie a obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 8” sú plne integrované do stredovej konzoly s čiernym klavírnym lakovaním.

nová Toyota Camry hybrid 2019

Toyota hovorí nielen o prepracovanej ergonómii a priestrannosti, ale aj o bezkonkurenčnej kvalite plastov a povrchov. No, uvidíme naživo, každopádne na pohľad vyzerá kabína kvalitne, zaujímavo a v spojení s pestrým koženým čalúnením americkej verzie mimoriadne príťažlivo. Konečne sa Toyota vzdala interiérového konzervatizmu. Toyota Camry v Európe ponúkne na výber kožené alebo textilné čalúnenie v dvoch farebných motívoch: Béžová (koža) – ktorá je kombinovaná s tmavosivým kobercom a hornou časťou palubnej dosky v dvoch odtieňoch béžovej, a Čierna (textil alebo koža) – ktorá zvýrazňuje nové chrómové akcenty interiéru. Batožinový priestor má priemerný objem 524 litrov.

nová Toyota Camry hybrid 2019

Toyota Camry Hybrid s 2,5 litrovým benzínovým motorom

Nová Toyota Camry bude v Európe len s hybridným pohonom. 2,5 litrový motor spolu s elektromotorom ponúka nízku spotrebu paliva, nízku úroveň emisií a tichý chod. Klasická hybridná pohonná jednotka dodá 160 kW (218 koní) pri tabuľkovej spotrebe iba 4,2 litra / 100 km. Nový 2,5-litrový štvorvalcový motor Dynamic Force poskytuje adekvátny výkon, jemný chod a môže sa pochváliť maximálnou tepelnou účinnosťou na svetovej úrovni 41 %.

Obsahuje ponuku najvyspelejších technológií od spoločnosti Toyota, ako je inteligentné duálne variabilné časovanie ventilov (Dual VVT-i) s elektromotorom riadeným inteligentným variabilným časovaním ventilov (VVT-iE), alebo technológia D-4S (priame vstrekovanie paliva pre zážihový štvortaktný motor verzie Superior) pre optimálnu výrobu energie, úroveň emisií a spotrebu paliva.

Nový hybridný systém THS II (Toyota Hybrid System) obsahuje novú technológiu Shiftmatic so sekvenčným radením prevodových stupňov, ktorá umožňuje vodičovi „preraďovať“ pomocou radiacej páky namontovanej na konzole, čo imituje šesťstupňovú automatickú prevodovku s rýchlym preraďovaním.

Podvozková kráľovná?

Pre dynamické jazdné vlastnosti je kľúčová úplne nová platforma GA-K architektúry TNGA. Hlavnými zložkami na zabezpečenie podmanivej jazdy sú vyššia torzná tuhosť, nové dvojité lichobežníkové zavesenie zadných kolies a podstatne nižšie ťažisko. Ľahká a veľmi tuhá karoséria ponúka výrazné, až 30-percentné zvýšenie torznej tuhosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Vpredu nájdeme klasické zavesenie typu MacPherson.

Strážny anjel na palube

Všetky modely sa v štandardnej výbave dodávajú s balíkom „Toyota Safety Sense“, čo je súhrnný názov pre súpravu aktívnych a pasívnych bezpečnostných technológií učených na prevenciu alebo zmierňovanie nárazov v širokom pásme dopravných situácií. Obsahuje prednárazový bezpečnostný systém (PCS) s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat (ACC), systém výstrahy pri zmene jazdného pruhu (LDA) s asistentom riadenia, automatické diaľkové svetlá (AHB) a technológiu rozpoznávania dopravných značiek (RSA).

K ďalším asistenčným systémom na podporu vodiča a zvýšenie bezpečnosti patrí systém monitorovania mŕtveho uhla (BSM) s funkciou upozornenia na hroziacu zrážku pri premávke za vozidlom (RCTA), snímací sonar na prednom a zadnom rohu, zadný monitor s navádzacími čiarami pre parkovanie a kompletná súprava systémov na reguláciu brzdenia a trakcie.

nová Toyota Camry hybrid 2019

Fotky
Toyota
Zdroj
Toyota
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close