Reportáže

Toto je Octavia 1,9 TDI so 700 000 km! Ako jazdí?

Opotrebovaná, ale funkčná. A s pôvodnými dielmi!

Stelesnenie motoristického sna starej školy? Auto, ktoré najazdí státisíce kilometrov  v pôvodnom stave, má priestranný kufor, nehnije a jazdí v prepočte za 3,58 l/100 km. Nezdá sa vám to? Privítajte rekordmanku. Škoda Octavia s takmer 700 tisícmi najazdených kilometrov! Ako inak, s legendárnym motorom 1,9 TDI 66 kW. Redaktor magazínu Carthrottle za ňu dal 200 libier (220 eur) a plánujú veľké veci. Ako opotrebovaná a ojazdená Octavia 1,9 TDI jazdí? “Opotrebovane”.

Octavia 1,9 TDI 700 tkm

Škoda Octavia 1,9 TDI ako večné auto?

Škoda Octavia v prvej modernej generácii je známa svojou robustnosťou a mechanickou odolnosťou. Na jazyk mi ide slovné spojenie “dobrá kováčska práca”. Opraví ju takmer každý, má veľmi kvalitné laky, takmer vôbec nehrdzavie (mám na myslí štrukturálnu koróziu, nie ohrdzavené panely karosérie) a pod kapotou tróni legenda menom 1,9 TDI, bájny a povesťami opradený agregát česko-slovenských lesov a hájov : )

Žarty bokom, objektívne ide o jeden z najpodarenejších starších dízlov. No a tento konkrétny má najazdených 431 852 míľ, teda 695 000 km! Navyše, čiptuning by mal zabezpečiť, že kilometrový rekordman má mať okolo 130 koní, oproti pôvodným 90 koňom. Treba však dodať, že aj prvá Octavia má svoje slabé stránky, ako napr. vibrujúce brzdy, problémy so sťahovačkami okien a nie všetky motory v ponuke boli také držiaky, ako 1,9 TDI. Avšak základ je mimoriadne odolný.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Auto má pôvodné diely!

A pozor. Alex z Carthrottle vyspovedal aj predchádzajúceho majiteľa. Auto má vraj pôvodný motor 1,9 TDI, turbo, tlmiče (!) a pružiny, a dokonca výfuk. Ťažko tomu uveriť, každopádne auto jazdí ako malá loď a to, že podvozok dávno vypovedal službu, môže byť sčasti dôkazom a autenticite dielov. A nesmieme zabudnúť ani na spotrebu. Mimo mesta počítač ukazuje 3,58 l/100 km. Toto však chcú overiť klasickým testom dotankovania do plna.

Navonok je Octavia veľmi opotrebovaná, ale žije… Pár “fľakov” hrdzavých miest (pozrite sa na prahy a lemy, tie vyzerajú super..), šrámy na karosérii, 3 zo 4 dverí sa nedajú otvoriť, okná to isté. Vysedené sedadlá, lepkavé a špinavé plasty. Majiteľ bol zjavne pedant v oblasti pravidelných výmien spotrebných vecí ako oleje a filtre, na estetickú časť a čistotu v aute nevydalo. Každodenné ultradlhé jazdy spôsobili, že za 2 roky najazdil 180 000 km!

1,9 TDI stále jazdí a jazdí…

Aké sú plány s rekordmankou Škoda Octavia 1,9 TDI? Dať ju do obstojného vizuálneho stavu, rozobrať motor a zhodnotiť opotrebenie. Tiež ju kŕmiť rastlinným olejom namiesto nafty… Čo myslíte, zvládnu toľko aj dnešné auta, alebo doba poctivého železa je dávno za nami? dajte vedieť v komentároch. Máte skúsenosti aj vy s nejakým kilometrovým rekordmanom?

Fotky
Carthrottle
Zdroj
Carthrottle
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close