Reportáže

Šialená Acura Integra V8 je na predaj. Pozrite, aký motor ukrýva

Acura Integra, v európskych končinách známa ako Honda Integra, veru nie je vhodným kandidátom na veľkoobjemové prerábky. Dvojdverové kupé s krásne vyladeným sériovým šasi patrí podvozkom medzi najlepšie predokolky všetkých čias. Vrchol v podobe Honda Integra Type-R druhej generácie s 1,8 l atmosférickým vysokootáčkovým motorom s výkonom 190 koní je veľmi cenený a jeho cena už len porastie. Toto je však iná Acura Integra V8. Pohonnú jednotku vymenili za obrovský 8,2 l osemvalec z Cadillacu Eldorado rokov sedemdesiatych a pridali dve turbodúchadlá. A to nie je všetko. “Pokazili” peknú Integru alebo ide o unikát?

Pozri tiež:
JDM autá. Čím sú odlišné a prečo nejde o všetkých Japoncov?

Acura Integra V8

Acura Integra V8 v spojení s americkým veľkoobjemom?

O unikát ide, ale nie som si istý, či takúto prerábku môžeme pochváliť. Zo skvele ovládateľného auta spravili monštrum, ktoré dokáže jazdiť len po rovinkách. Karburátorový V8 motor s dvomi (!) turbami je totiž umiestnený za zadnými sedadlami. Teplo a hluk sála do otvorenej kabíny. Navyše táto Acura Integra už nie je predokolka, objemné srdce poháňa cez 3-stupňovú automatickú prevodovku GM Turbo Hydramatic 425 zadné kolesá. O hodnote výkonu a krútiaceho momentu bohužiaľ nevieme.

Všimnite si rozšírené blatníky pre zadnú nápravu, ktorá je taktiež z Eldorada. Podvozkom to teda nebude žiadna sláva. Podľa majiteľa dílerstva Streetside Classics je bezpečná rýchlosť max. 40 mph (64 km/h). Pri vyšších rýchlostiach je podvozok nevyspytateľný a navyše hluk motora a teplo v kabíne neznesiteľné…

Acura Integra V8

Miesto pod prednou kapotou okupuje nádrž a povinnosti ako nádobka na brzdovú kvapalinu a podtlakový posilovač bŕzd. Samotné brzdy sú väčšie a silnejšie, Acura Integra V8 “Eldorado” tiež dostala 17 – palcové kolesá z Hondy S2000.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Predná časť interiéru je stará známa konzervatívnosť dobovej Integry. Do očí udrie len volič automatu ako z amerických muscle cars minulosti. Toto bola niekedy niekedy ľahká točivá Acura Integra? Bohužiaľ, áno : ) Šialený nenápadný stroj je na predaj za 28 tisíc dolárov.

Čo na ňu poviete? Brali by ste niečo také alebo radšej klasickú top verziu Honda Integra Type-R?

Ak sa ti článok páčil, pridaj sa k nám na Facebooku 😉

Fotky
classiccars.com
Zdroj
Streetside Classics
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close