Reportáže

Poznáte BMW L7 E38, limuzínu minulosti pre “vyvolených”?

Okrem tradičných modelov BMW ponúkalo veľmi zaujímave autá, o ktorých ste možno nepočuli. Minule sme tu mali napr. BMW 333i E30, akési M3 pre juhoafrickú republiku. Spomeniete si na niektoré šialené prerábky vlajkovej lode BMW 7? Áno, bol tu prototyp BMW 767i E32 Goldfisch s motorom 6,7 l V16 (!), do výroby však nedošiel. Okrem “fabrických” prerábok existujú rôzne kusy, ktoré s pôvodnou limuzínou nemajú veľa spoločného. Jedným z nich je aj auto pre zombie apokalypsu na báze BMW 7 E32. Dnes je však reč o inom, o ultraluxusnom BMW L7 E38 z roku 1997 a špičkovými technológiami na palube. No, na vtedajšiu dobu 90. rokov… Boháči sediaci na zadných kreslách mali dokonca pripojenie na internet. To však nie je všetko.

BMW L7 E38

BMW L7 E38 ponúkalo to najlepšie

Názov BMW L7 nebol pre mníchovskú značku novinku. Už predtým sa menom pýšilo luxusné BMW 735i E23 určené pre amerických zákazníkov. Ale BMW L7 E38 bolo špeciálne, určené najmä pre európskych zákazníkov a posunulo latku komfortu na vyššiu úroveň. Základom bol predlžený sedan, model 750iL. Rozdiel zbadáte pri bočnom pohľade. Za B stĺpikom ho natiahli o 25 cm a zanechali tak celkom zvláštne dizajnové stvárnenie bočnej časti ultralimuzíny. Riešenie sa kladne prejavilo v interiéri BMW L7.

BMW L7 E38

Pre zadných “vyvolených” pasažierov pribudlo miesto na nohy a špeciálnu výbavu, ktorá zahŕňala fax, rozkladacie stolčeky, chladničku (napr. na šampanské), televíziu, prehrávač na VHS a dokonca internetové pripojenie (v 90. rokoch!). Neskoršie modely mali tiež oddelenú prednú a zadnú časť kabíny. To v prípade, ak pani alebo pán (alebo obaja spolu : ) ) chceli mať viac súkromia.

BMW L7 E38

Kráľovský 12 – valec bez zmien

Všetko železo a výbava navyše sa prejavilo v zvýšenej hmotnosti luxusného BMW L7 E38. Na tú dobu išlo o riadneho maca. Hmotnosť sa vyšplhala na 2215 kg (štandardná 750iL mala 1995 kg), motor však neponúkal kone navyše. A prakticky ani nebolo treba. 5,4 l V12 “M73” poskytol 326 koní a 490 Nm, charizmu dvanásťvalca a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Koráb s ním šprintoval na stovku za rovných 7 sekúnd, čo bola oproti 750iL o štyri desatiny horšia hodnota.

BMW L7 E38

Neprekonaný velikán

BMW L7 E38 bolo podľa očakávaní drahé ako šľak. Značka ho opisovala ako auto pre “zákazníkov s najvyššími štandardmi jazdného komfortu v každom aspekte”. A také aj bolo. Stálo minimálne 246 tisíc nemeckých mariek. Predávali ho v Európe a na niektorých trhoch Ázie. BMW postavilo 899 kusov L7 E38. Výrobu ukončili v roku 2001, spolu s predstavením vzhľadovo revolučnej generácie E65. Odvtedy vlajková loď mníchovskej značky narástla s každou novou generáciou. Žiadna z nich však dĺžkou neprekonala dnešného protagonistu, ultraluxusné BMW L7 E38, s 5,4 metra dlhou karosériou.

Ak sa ti článok páčil, podpor pridaj sa k nám na Facebooku 😉 Ďakujeme

Fotky
BMW, carthrottle
Zdroj
carthrottle
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close