NovinkyReportáže

Prečo šéf Volkswagenu pripúšťa pád nemeckých automobiliek?

Herbert Diess, šéf Volkswagenu počas konferencie dodávateľov pre automobilky vo Wolfsburgu varoval pred negatívami emisných regulácii a zákazom naftových motorov v Európe. Zašiel až do situácii, kedy porovnal možný osud nemeckých automobiliek s osudom automobilových veľmocí, ako Detroit alebo Turín. Aj to sa môže stať mestám, keď veľké korporácie zlyhajú. Čo v skutočnosti povedal?

Pozri tiež:

Úplne Nový VW Passat pre Čínu prekvapí luxusom v kabíne

Šéf Volkswagenu namaľoval tmavý obraz budúcnosti autopriemyslu

“Ak sa pozriete na bývalé bašty automobilového priemyslu ako Detroit … alebo Turín, viete, čo sa stane s mestami, keď kedysi mocné korporácie a vedúce odvetvia padnú,” povedal šéf VW. “V súčasnosti je šanca asi 50:50, že nemecký automobilový priemysel bude za 10 rokov stále medzi globálnou elitou,” dodal Diess.

Ďalej šéf VW uviedol, že “kampaň proti individuálnej mobilite”, spolu s “takmer hysterickou diskusiou o dusíku z niekoľkých problémových oblastí v našich mestách”, ohrozila samotnú budúcnosť automobilov!

Európska únia príliš tlačí na pílu, tvrdí šéf VW

Diess tiež tvrdí, že nové európske ciele v oblasti CO2 sú príliš ambiciózne a vyvíjajú príliš veľký tlak na automobilových výrobcov, aby sa rýchlo prispôsobili. Podľa neho musí byť viac elektrických áut na cestách do roku 2030, než nemeckí výrobcovia automobilov dokážu zvládnuť, aby boli splnené tieto ciele.

šéf Volkswagenu šéf VW

Po varovaní, že tlak Európskej únie na zníženie emisií CO2 o 40% do roku 2030 by viedol k zhruba 100 tisíc stratám pracovných miest v skupine VW, ministri životného prostredia EÚ sa dohodli na 35% znížení, aj keď viac ako polovica členských štátov boli v súlade s 40% cieľom.

Ak sa ti článok páčil, pridaj sa k nám na Facebooku 😉

Fotky
Volkswagen
Zdroj
cnbc.com
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close