Reportáže

Staré vs nové auto: Čelná zrážka ukazuje rozdiely, pri ktorých mrazí…

Staré vs nové auto. Večná debata nielen na špecializovaných motoristických stránkach, ale aj v krčme pri pive. V čom sú staré autá lepšie a v čom zase nové? Za posledných dvadsať rokov sa autá objektívne najviac zlepšili v troch oblastiach. Elektronická výbava a asistenti, brzdy a z môjho pohľadu si najviac prilepšila pasívna bezpečnosť. 15 alebo dokonca 20 ročné auto vás pri náraze neochráni tak, ako novinka s veľmi tuhou karosériou a optimalizovanými deformačnými zónami. Stačí si pozrieť, ako dopadne staré vs nové auto v crash teste. A nie, nejde len o Euro NCAP nárazové testy. Najväčšiu informačnú hodnotu poskytne čelná zrážka rovnakých typov áut s rozdielom generácii. V tomto prípade to je Ford Fiesta z roku 1998 proti Fieste z rokov 2012 – 2017. Pozrite si video, stojí za to.

Pozri tiež:

Ako zvládne crash test hrdzavé auto? Ako ktoré!

Ako dopadla čelná zrážka pre staré vs nové auto?

Pre objektivitu je vhodné poznamenať, že stará Fiesta v tomto prípade ťahá za kratší koniec aj hmotnosťou. S jej 890 kg je o cca 200 kg ľahšia ako moderná sokyňa. Ale ospravedlňovanie bokom. Výsledok? Čelná zrážka pri rýchlosti 64 km/h s čiastočným prekrytím predných častí áut by pre vodiča starého auta pravdepodobne znamenala smrť… V modernej Fieste by sa vám okrem šoku a bolesti hrudníka z bezpečnostného pásu nestalo takmer nič. Podobné to bude aj pri iných typoch áut naprieč značkami. Na ďalšom videu je porovnanie starej Corolly a Aurisu z roku 2015. Tá istá pesnička…

Staré autá mám veľmi rád a dodnes žasnem nad niektorými zástupcami, ktorí komfortom alebo dokonca jazdnými vlastnosťami na limite predčia moderných nástupcov. Ak sa však pozrieme objektívne na ochranu cestujúcich, pasívna bezpečnosť išla hore raketovým tempom. Zapríčinili sa o ňu okrem iného organizácie ako Euro NCAP alebo Global NCAP, ktorý posledný generačný súboj na ostrie noža organizoval pri svojom 20. výročí. Aký je váš názor na problematiku bezpečnosti starých áut? 

Ak sa ti článok páčil, pridaj sa k nám na Facebooku 😉

Fotky
Global NCAP
Zdroj
Global NCAP
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close