JazdenkyTesty áut

Test jazdenky Honda Accord 8G (2008 – 2015)

Jazdená Honda Accord je skvelou voľbou pre dynamických vodičov

V určitých ohľadoch to najlepšie v strednej triede, v iných len šedý priemer. Aj takáto bola posledná Honda Accord 8G, predávaná v Európe. Dobrou správou je to, že mínusov mala veľmi málo. A pre niekoho sú nepodstatné. Na druhej strane stáli na piedestáli točivé atmosférické benzínové motory a skvele vyladený podvozok. A práve tieto atribúty robia v mojich očiach výborné auto. Aká je jazdená Honda Accord, zástupkyňa strednej triedy po rokoch? To nám ukáže test jazdenky Honda Accord 2,4 i-VTEC. Komplexne rozoberieme skúsenosti, spoľahlivosť, najčastejšie poruchy a výber motorov.

Honda Accord 8G

Prečo medzi nami už nie je?

Honda stopla svojho zástupcu strednej triedy a v Európe už nové Accordy deviatej a desiatej generácie nekúpite. Dúfam, že je to len dočasné a Japonci prehodnotia postoj k európskemu trhu (napr. Toyota Camry sa po dlhých rokoch vráti do Európy). Na strane druhej, nie je sa čomu čudovať. Napriek mimoriadnym kvalitám sa nedokázala posledná Honda Accord 8G na európskom trhu po boku Mondea, Passatu alebo Superbu presadiť. Čo za tým bolo? Tradične menšie možnosti individualizácie, vysoká cenovka, ktorá konkurovala prémiovej nemeckej trojke a slabšia paleta motorov. Chýbal tiež pohon 4×4 a šesťvalcový motorK tomu pridajte slabšiu priestorovú ponuku na zadných sedadlách a kombi Tourer s objemom kufra len 406 l (sedan má 467 l) a recept na slabý úspech je tu. Veľká škoda, že európski zákazníci majú iné hodnoty ako tie, ktoré ponúkala Honda Accord VIII. Je mi to ľúto, že kvôli slabším predajom také skvelé auto muselo skončiť…

V roku 2011 prešla Honda Accord 8G faceliftom. Zmenila sa vizáž prednej a zadnej časti, v interiéri pribudli nové materiály. Technické zmeny podvozku prispeli k ešte vyššej stabilite. Z výbavy dostal Accord natáčanie xenónových svetlometov. Osobne sa mi viac páči verzia pred faceliftom. Pôsobí najmä spredu dynamickejšie príťažlivejšie.

Honda Accord 8G
Honda Accord 8G po modernizácii z roku 2011.

Aká je jazdená Honda Accord VIII?

Jazdné vlastnosti na špici triedy, veľmi podarené motory, dynamický vzhľad a tiež moderná výbava špičkových verzií vrátane adaptívneho tempomatu, sledovania jazdných pruhov LKAS a predkolízneho brzdenia CMBS. Honda sa zamerala na dizajn a športový imiďž. Oproti siedmej generácii opticky výrazne narástla a dodnes pôsobí najmä vo verzii Type-S majestátne. Praktická stránka veci ustúpila dizajnu. Na zadných sedadlách je ozaj málo miesta, kombi verziu označila samotná automobilka ako “lifestyle” a nie prepravný sťahovák ako predchádzajúca generácia, ktorá svojim dizajnom u niektorých evokovala “pohrebák”. V interiéri dominujú veľmi kvalitné plasty, okrem madiel dverí, ktoré pôsobia až príliš plastovo. Sedadlá sú výborné a posed za volantom je na tom podobne. Z hľadiska ergonómie sú výhrady len k stredovému displeju na vrchu palubnej dosky. Jeho plastový kryt sa nepríjemne leskne a niekedy je problém z neho odčítať údaje. Intuitívne nie je ani ovládanie rádia. Naopak, palubný počítač ovládate prehľadne na volante troma tlačidlami.

O podvozku bude reč v samotnom teste jazdenky, z hľadiska odolnosti je na tom výborne. Najtvrdšie je odladený podvozok športovej verzie Type-S, ide však o minimálne rozdiely.  Skôr ide o výbavový stupeň. Honda Accord VIII Type-S pridáva kovové pedály, červené podsvietenie prístrojov a najmä vonkajší bodykit spolu 18-palcovými diskami kolies. 

Test jazdenky Honda Accord 2,4

Aký motor a prevodovku zvoliť pre Honda Accord VIII?

Jazdená Honda Accord 8G ponúka štyri dostupné motorizácie. Ani s jednou nespravíte vyložene chybu, osobne by som sa však zameral na veľmi podarené, kultivované, spoľahlivé a v prípade 2,4 i-VTEC aj dynamické benzínové motory. Diesel 2,2 i-DTEC môžem tiež odporučiť, ale len v prípade riadneho preverenia práce common-rail vstrekovačov, EGR, turba a dvojhmotového zotrvačníka.

2,0 i-VTEC 115 kW / 156 koní. Benzínový základ je veľmi príjemným spoločníkom na každý deň. Je kultivovaný, ľahko sa vytáča a pri pravidelných výmenách oleja aj veľmi spoľahlivý. Nie je nič, čím by prekvapil, okrem vyššej spotreby oleja pri vysokom nájazde. Chýba mu trochu elánu v nízkych otáčkach, pre dynamickú jazdu ho treba točiť. Spotreba 7,5 – 8,5 l / 100 km. Veľmi dobrá voľba. 

2,4 i-VTEC 148 kW / 201 koní. Najlepší motor pre Honda Accord 8G.  Pružný a zároveň točivý motor s výkonovou špičkou. Spoľahlivosť veľmi dobrá, pozor len na spotrebu oleja. Automat pocitovo z výkonu uberie, s manuálnou prevodovkou skvelá dynamika. Spotreba 8 – 9 l/100 km. Veľmi dobrá voľba.

2,2 i-DTEC 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Ani naftový motor nie je zlou voľbou. Pri pravidelnej údržbe vydrží, pozor na klasické bolesti naftových motorov v podobe common-rail vstrekovačov, DPF filtra, turba a dvojhmotového zotrvačníka. 110 kW verzia má poddimenzovanú spojku. Po jazdnej stránke príjemný diesel s “točivým” charakterom. Už 110 kW verzia poskytne obstojnú dynamiku. Obe verzie majú pod turbodieru (výraznejšia pri silnejšej verzii) a poriadny záťah sa dostaví až od 2000 ot/min. Spektrum otáčok je veľmi široké, motor ťahá takmer ku 5000 ot/min. Spotreba 6 -7 l / 100 km. Kompromisná voľba.

test jazdenky Honda Accord 8G
Najlepším motorom je benzínový 2,4 i-VTEC s krásnym stádom 201 koní.

Na výber máte tiež 6 -stupňovú manuálnu prevodovku alebo 5 -stupňový automat s hydromeničom. Manuál má krátke a presné dráhy, s radiacou pákou je radosť pracovať. Pri vyšších nájazdoch vedia potrápiť synchróny. Pomôžu častejšie výmeny prevodového oleja. Automat je veľmi spoľahlivý a odolný, potrebuje tiež pravidelné výmeny oleja po 60 – 90 tkm. Problémom môžu byť náhradné diely pri prípadnej poruche automatickej prevodovky. Oprava nebude lacná.

Test jazdenky Honda Accord 2,4 i-VTEC 5AT

Vyskúšali sme krásnu a na Slovensku mimoriadne raritnú Honda Accord 2,4 i-VTEC Type-S z roku 2010. Na budíkoch svieti nájazd 126 000 km. Auto už na prvý pohľad pôsobí dynamicky, majestátne a športovo. Vzhľad okorenili originálne Type-S nadstavce prahov, iné nárazníky a špeciálne disky kolies s pneu 235/45 R18. Jedinou chybičkou krásy sú utopené kolesá, najmä na zadnej náprave. Tento “opticky” problém mala už siedma generácia Accordu. Pomohli by disky s menším ET. Pamätajte však, že lichobežníková náprava je veľmi citlivá na správne ET a preto môžte znížiť jej životnosť. O podložkách už ani nehovorím…

jazdená Honda Accord VII

Späť však k Honda Accord 8G. Skvelý pocit pretrváva aj po nastúpení do interiéru. Rozmerné predné kreslá so skvelým bočným vedením si spúšťam sympaticky takmer k zemi, ideálnu polohu za volantom nachádzam veľmi ľahko. Vpredu sedím kráľovsky, jazdená Honda Accord VIII patrí medzi najširšie autá vtedajšej strednej triedy a je to cítiť. Horšie je to pri pohľade dozadu na zadné sedadlá. Už vidím, že “za seba” si pohodlne nesadnem (mám 185 cm). Chýbajú centimetre na kolená a taktiež sa dozadu nepríjemne nastupuje kvôli malému otvoru. Daň za krásu, tuhú karosériu a kráľovské pomery na predných sedadlách. Ak ste však menšej postavy, sadnete si pohodlne aj vzadu. Zadná lavica príjemne podopiera stehná a je veľmi dobre tvarovaná. Škoda toho miesta na kolená…

Honda Accord 8G

Dynamiku motora kazí sprevodovanie

Hlavným chodom pri Accorde je jazda, motor a celkové vyladenie auta. A tu Honda exceluje. Dovolím si tvrdiť, že išlo o auto, ktoré (nielen) vo svojej dobre patrilo medzi TOP 3 jazdiace vozy strednej triedy s predným pohonom. Sekundovať mu mohla Mazda 6 a Ford Mondeo. Štartujem 2,4 l i-VTEC štvorvalec s 201 koňmi a krútiacim momentom 234 Nm. Už sa neviem dočkať na výkonovú špičku pri 7000 ot/min. Skvelý motor zastaví obmedzovať až pri 7400 ot/min. Agregát má charakteristický zvuk motorov Honda, znie ako dobre namazaná píla a je radosť s ním pracovať najmä vo vyšších otáčkach. Čo ma prekvapilo, bola skvelá pružnosť aj pri nižších otáčkach. Toto 2,0 l braček bohužiaľ nevie. Je však cítiť, že 5-stupňový automat riedi výkon a 200 koní by ste po prvej jazde netipovali. Nejde o to, že prevodovka je ospalá…

Honda Accord interiér

Práve naopak, čakal som horšie reakcie a väčšie “šmýkanie” hydrodynamického meniča, najmä po skúsenostiach iných motoristických magazínov, ktorú prevodovku z hľadiska dynamiky odpísali. Bol som prekvapený, že jazdená Honda Accord 2,4 i-VTEC aj s pomerne zastaralým automatom veľmi rýchlo reaguje na pokyny plynu. Je tu iný dôvod slabšej dynamiky vzhľadom k výkonu motora. Dynamike nenahráva výrazne dlhé sprevodovanie a len päť rýchlostných stupňov. Na dvojke dokážete ísť 120 km/h a diaľničné tempo na poslednou piatom stupni znamená výrazne menej ako 3000 ot/min! A to je pre benzínový motor bez turba veľmi nízka hondota. Oproti 6 – stupňovému manuálu je zrýchlenie na stovku horšie o 1,7 sekundy (8,1 s vs 9,7 s).

Dovolím si tvrdiť, že išlo o auto, ktoré (nielen) v osvojej dobre patrilo medzi TOP 3 jazdiace vozy strednej triedy s predným pohonom.

Na druhej strane, s autom, ktoré váži 1570 kg, má 200 koní a automat, dokážete jazdiť priemerne za príjemných 8 – 8,5 l/100 km. Na diaľnici kvôli ťažkému sprevodovaniu dokáže jazdiť za menej ako rovnaký model s manuálnou prevodovkou. Na okreskách pri dodržaní rýchlostných limitov jazdíte za 6,5 l/100 km (!), mesto značí odber 10 l/100 km. V praxi jazdí Honda Accord 2,4 i-VTEC s rovnakou spotrebou ako moja súkromná benzínová Mazda 6 GG 2,0 l 108 kW.

Honda Accord 8G

Aj jazdená Honda Accord 8G má geniálny podvozok

Samostatnou kapitolou je podvozok. A ten je na auto s pohonom predných kolies fenomenálne vyladený. Je tuhý, ale zároveň nie nekomfortný. Tlmiče sa dokážu krásne oprieť do mimoriadne tuhej karosérie sedanu. Predná lichobežníková náprava nahráva skvelej trakcii aj v mimoriadne rýchlych zákrutách, Honda Accord VIII je stabilná a len minimálne nedotáčavá, aj keď to s nájazdom veľmi preženiete. Potrebuje však kvalitné gumy (v tomto prípade Michelin Pilot Sport 3). Pamätám si, že pri príchode na trh v roku 2008 dostali autá so 17-palcovými diskami eko pneumatiky Yokohama dB, ktoré boli všetko, len nie športové. Brzdy sú výborné dávkovateľné a v prípade potreby veľmi účinné. Nie nadarmo má jazdená Honda Accord 2,4 tak veľké brzdové kotúče (vpredu aj vzadu 305 mm).

jazdená Honda Accord VII
Vpredu má Accord lichobežníkovú nápravu, vzadu je viacprvková. Podvozok je geniálne vyladený.

Skvelá trakcia, minimálna nedotáčavosť a stabilita vo vysokých rýchlostiach – to je optimálny mix. Aby som len nechválil, jazdená Honda Accord 8G má po “japonsky” slabšie odhlučnenie od kolies. Naopak, aerodynamické odhlučnenie je na veľmi vysokej úrovni. Riadenie je citlivé, presné, veľmi strmé a nepreposilované. A tak to mám rád. Pri manuálnych prevodovkách exceluje tiež radenie s krátkymi dráhami. Spolu s Mazdou patrí medzi najlepšie. Na Honda Accord 2,4 i-VTEC sa v kvalite jazdy veľmi ťažko hľadajú negatíva. V podstate ani neexistujú.

Honda Accord 2,4 i-VTEC Type-S

Spoľahlivosť - 9
Pohon - 8
Jazda - 9
Priestor a pohodlie - 8
Cena a výbava - 7

8.2

Honda Accord ôsmej generácie je skvelé auto. Nemá žiadne vážne mínusy. Skvele jazdí, je spoľahlivá a dobre vyzerá (najmä vo výbave Type-S). Motor 2,4 i-VTEC v spolupráci s klasickým 5-stupňovým automatom je výbornou voľbou. Spotrebu udržíte priemerne okolo 8,5 l/100 km. Oproti verzii s manuálnou prevodovkou však dynamicky stráca. Ak krásny Type-S chcete, musíte vyraziť na západ, na Slovensku ich je ako šafránu.

Užívateľské hodnotenie: 4.35 ( 5 votes)

Jazdená Honda Accord VII– skúsenosti, servisné rady a poruchy

Výpis častých porúch alebo problémov bude v tomto prípade krátky. Honda Accord 8G nemala žiadne detské nemoci okrem chrastiacich reproduktorov a pridretých zadných brzdových platničiek. Ide o mimoriadne solídne postavené a odolné auto. Zavesenie kolies vydrží 250 000 km (keby ste videli ten mohutný čap predného spodného ramena), benzínové a naftové motory sú odolné. Kľúčová je pravidelná  údržba a výmeny oleja. Honda tradične doporučuje skrátiť servisné intervaly pri “vyššom zaťažení”, čo je v praxi 80 % prípadov používania auta bežného užívateľa (krátke trasy, časté vytáčanie motora…). Pri benzínových motoroch odporúčam skrátiť výmeny oleja z 20 tkm na 10-15 tkm. Pri vyššom nájazde (okolo 150 000 km) dokážu žrať olej. Inak nemajú chybu. Rozvodová reťaz vydrží 300 000 km, ventilová vôľa sa nastavuje mechanicky. V praxi je úkon potrebný až pri veľmi vysokom km nájazde. Pozor na kusy prestavané na LPG. Tam je potrebné ventilovú vôľu pravidelne kontrolovať každých 30 – 40 tkm, inak hrozí podpálenie ventilov.

Ani vlastný diesel Hondy 2,2 i-DTEC (vychádza z legendárneho 2,2 i-CTDi v siedmej generácii Accordu) netrpí vážnymi problémami. Má však tradičné bolesti naftiakov. Pri vyššom nájazde môžu byť opotrebované piezoelektrické vstrekovače common-rail, o problémy sa dokáže postarať tiež zanesený EGR ventil a DPF filter. Rozvody poháňa robustná reťaz. DPF filter vie potrápiť aj vadným snímačom diferenčných tlakov, čo sa prejaví svietiacou kontrolkou a núdzovým režimom. A na záver nezabudnite, že originálne diely na Hondu sú veľmi drahé. Strašiak je v tomto prípade najmä DPF filter. Automatická prevodovka vlastnej konštrukcie Honda je veľmi spoľahlivá a odolná. V Automate odporúčam meniť olej každých 60 – 90 tkm a prežije veľmi dlho. V prípade poruchy máte problém. Diely na tento automat sú veľmi raritné, musíte hľadať špecialistov.

  • pridreté zadné brzdové platničky (rýchle opotrebenie), slabšia ručná brzda
  • chrastiace predné reproduktory
  • zvýšená spotreba oleja benzínových motorizácii pri zanedbanej údržbe a častom vytáčaní za studena
  • tradičné bolesti dieslov pri 2,2 i-DTEC (EGR, DPF, vstrekovače, dvojhmotový zotrvačník)
  • nižšia životnosť spojky pri 2,2 i-DTEC 110 kW (150 k)
  • odolnosť laku
  • uvoľnené plastové lišty okolo čelného skla
  • pri vysokom nájazde opotrebované synchróny manuálnej prevodovky (škrípanie pri radení, vyskakovanie zaradeného prev. stupňa)

Jazdená Honda Accord 8G začína na cene 7000 eur. Kusy z posledných rokov výroby kúpite stále za 15 000 eur. Na pekný kus si pripravte okolo 9 -10 tisíc eur. Najlepšou voľbou z hľadiska výkonu, prevádzkových nákladov a spoľahlivosti je motor 2,4 i-VTEC so 148 kW (201 k), spriahnutý so 6 – stupňovou manuálnou prevodovkou

Plusy a mínusy Honda Accord VIII (2008 – 2015)

+ dynamický dizajn (najmä Type-S)
+ nestretnete ju na každom rohu
+ perfektné jazdné vlastnosti
+ presné, strmé a citlivé riadenie
+ presné a “mechanické” radenie manuálnych prevodoviek
+ točivé, kultivované a dynamické benzínové motory

+ tuhá karoséria
+ šírka a vzdušnosť interiéru vpredu
+ posed za volantom, sedadlá
+ kvalitné materiály v interiéri
+ spoľahlivé, točivé a kultivované benzínové motory s dobrou spotrebou
+ podarený diesel 2,2 i-DTEC
+ odolná automatická prevodovka
+ celková spoľahlivosť, kvalita a mechanická odolnosť
+ nezáujem zlodejov

– vysoké ceny jazdeniek
– málo miesta na zadných sedadlách
– malý kufor (najmä kombi)
– slabšia dynamika s automatickou prevodovkou (platí pre benzínové motory)
– slabšie odhlučnenie od kolies
– málo kusov na predaj, nie je z čoho vyberať
– drahé originálne náhradné diely, užšia ponuka dielov z druhovýroby

Honda Accord 2008

Honda Accord 8G – prehľad motorov

Model Motor

Výkon, krútiaci moment @pri otáčkach

Benzínové motory

R20A3 (2.0 i-VTEC)

1,997 cm3 R4 SOHC i-VTEC 156 k (115 kW) @6300, 192 N⋅m @4100
K24Z3 (2.4 i-VTEC) 2,354 cm3 R4 DOHC i-VTEC

201 k (148 kW) @7000, 230 N⋅m @4200

Naftové motory

N22B 2.2 i-DTEC

2,199 cm3 R4 DOHC i-DTEC 150 k (110 kW) @4000, 350 N⋅m @2000
N22B2 2.2 i-DTEC 2,199 cm3 R4 DOHC i-DTEC

180 k (132 kW) @4000, 380 N⋅m @2000

Fotky
Honda, Autor
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close