JazdenkyTesty áut

Test jazdenky VW Golf VI (2008 – 2013)

Volkswagen Golf je medzi širokou motoristickou verejnosťou považovaný za akýsi etalón triedy kompaktných áut. Geniálny mix vlastností ponúkol aj VW Golf VI, ktorý považujem celkovo za najlepší Golf. Prečo? Oproti piatej generácii, z ktorej technicky vychádza, ponúka vyššiu kvalitu a navyše na ňom technicky “nešetrili” tak, ako v prípade generácie siedmej. Už so základným motorom dostanete viacprvkovú zadnú nápravu a to jednoducho pri jazde cítiť. Aký je však jazdený VW Golf VI po rokoch? Podpísala sa kvalita spracovania auta aj na celkovej spoľahlivosti? Prečítajte si komplexný test jazdenky VW Golf VI s hodnotením spoľahlivosti. Jazdený VW Golf 1,6 TDI DSG sme reálne vyskúšali a mimoriadne nás potešil. A to aj s 250 000 km na budíkoch… Bohužiaľ, pri výbere motora to také jednoduché nie je.

jazdený VV Golf 6

Poctivo postavené kompaktné auto, etalón triedy

VW Golf VI je výrazným faceliftom generácie piatej, aj keď na ňom Nemci poctivo popracovali. Zvýšili montážnu kvalitu, Golf dostal oveľa jedlejší dizajn s elegantným a nadčasovým kabátom, mimoriadne kvalitný interiér a prekopanú paletu motorov. Už tak skvelé jazdné vlastnosti zveľadili do optimálnej kombinácie komfortu a dynamických jazdných vlastností. Dobre využitý vnútorný priestor zachovali. A to má VW Golf VI na dĺžku len 4,2 metra. Kufor hatchbacku má len priemerný objem 350 l. Riešením je v tomto prípade kombi, ktoré ponúka výrazne viac.

VW Golf VI
Jazdený Golf VI poteší aj po rokoch skvelým mixom komfortu a jazdnej dynamiky. Zásluhu na tom má aj štandardná viacprvková zadná náprava.

Čím je jazdený VW Golf oproti konkurencií výnimočný? Možnosťou pohonu všetkých kolies 4Motion systémom Haldex 4. generácie. Ten ste mohli mať s motormi 1,6 TDI, 2,0 TDI, a samozrejme v ostrej verzii Golf R. Pre 1,6 TDI mal 4Motion výhodu v podobe 6 stupňovej manuálnej prevodovky. Predokolky 1,6 TDI s päťkvaltom majú nepríjemné sprevodovanie, keď v meste stále tápete, či zvoliť trojku alebo štvorku. Haldex je spoľahlivý  v prípade, že v ňom pravidelne meníte po 60 000 km olej.

VW Golf 5 vs 6

VW Golf VI dostal aj technické zmeny pod kabátom. Ak nerátame novú paletu motorov, okrem prvých kusov, ktoré mali liatinové ramená prednej nápravy, dostala šiesta generácia postupne modifikované plechové. Podľa motorizácie “nabiehali” od roku 2008 do 2010. Ramená sú však zameniteľné a pri oboch riešeniach vymeníte osobitne čap aj silentbloky. Čapy vydržia veľa, silentbloky majú strop životnosti okolo 200 – 250 tkm.

Na margo podvozku. Od začiatku bol VW Golf VI v ponuke s klasickým podvozkom (skvelá kombinácia komfortu a športovosti), zosilneným pre zlé cesty, športovým a nakoniec adaptívnym ACC. Na naše cesty sa hodí klasický podvozok, aj s ním v zákrutách Golf znesie veľmi veľa. A oproti ACC stoja tlmiče polovicu. Celkovo je podvozok veľmi odolný, nezabudnite však občas pootočiť excentrami na zadnej viacprvkovej náprave. Ak zahrdzavejú, nastavenie geometrie bude na zadnej náprave nemožné a neostáva nič iné, než pracne excentre vymeniť. A to sa podpíše na účte v servise. Okrem vyššie spomenutých zmien dostal VW Golf VI aj denné svietenie a prepracovanú modernejšiu palubnú elektroniku.

Test jazdenky Volkswagen Golf VI

Aký motor a prevodovku zvoliť pre VW Golf VI?

Vybrať správny motor môže byť náročné. Okrem atmosférických benzíniakov 1.4 16V MPI a 1.6 MPI nemôžeme hovoriť o neprestrielnej spoľahlivosti. O to viac si daný kus pred kúpou preklepnite.

Motorizácie, ktoré môžem odporučiť, sú v záverečnom prehľade motorov vyznačené zelenou. Naopak, ruky preč od agregátov vyznačených červenou farbou.

1.4 16V/59 kW Základný motor je skvelou voľbou pre tých, ktorý nepotrebujú dynamiku turbomotorov. Rozvody sú poháňané dvojicou remeňov, odporúčame ich meniť maximálne po 10 rokoch alebo 120 000 km. Ak si toto postrážite, 1,4 16V vás nesklame žiadnymi fatálnymi závadami. Občas potrápi zapaľovacia sústava a pri zanedbaných výmenách oleja aj karbón na ventiloch. Veľmi dobrá voľba. 

1.6 8V/75 kW Evolúcia starých osemventilov z čias prvej Octavie. Oproti TSI motorom vyššia spoľahlivosť, ale trápi ich často vysoká spotreba oleja, a to po cca 200 000 km. Dajte si preto pozor. Na diaľnici žerie kvôli krátkemu sprevodovaniu viac, ako by ste čakali. Dobrá voľba. 

1.2 TSI 16V/63/77 kW Jazdne aj spotrebou zaujímavý motor. Problémy s rozvodmi, zanášanie karbónom a riedenie oleja benzínom pri krátkych jazdách mu na spoľahlivosti nepridávajú. Uistite sa, že kusy vyrobené pred polovicou roku 2011 už sú prestavané na širšiu rozvodovú reťaz. Kompromisná voľba.

1.4 TSI 16V/90/92 kW Z hľadiska výkonu a spotreby optimálna voľba. Veľmi dobrá dynamika a spotreba do 7 litrov. Podobné technické problémy ako menší 1,2 TSI. K vyťahanej reťazi navyše pridáva častejšie zvýšenú spotrebu oleja. Ak ste pripravený na vyššie servisné náklady, s prižmúrením oka ho môžeme odporučiť, najmä kvôli bezchybnej dynamike. Len si nechajte pár stovák eur na prípadnú výmenu rozvodov. Dobrá voľba.   

1.4 TSI 16V Twincharger/118 kW Základom rovnaký motor ako vyššie uvedená verzia TSI, avšak kombinuje prepĺňanie kompresorom a turbodúchadlom. Jazdne imponujúci motor so skvelou spotrebou má predpoklady k fatálnym poruchám, aj kvôli vysokému litrovému výkonu. Vysoká spotreba oleja, problémy s rozvodmi, zanášanie karbónom – to poznáme aj z iných TSI motorov. Tu sa pridávajú prasknuté alebo inak tepelne poškodené piesty.  Nebrať.

2.0 TSI 16V/155/199 kW Tento motor existoval vo viacerých verziách a líšil sa aj technickým základom. Golf GTI (155 kW) poháňal reťazový dvojliter CCZB (EA888), Golf R zase spoľahlivejší starší CDLF (EA113) s remeňovými rozvodmi. Skvelý motor s hladkým chodom a rozumnou spotrebou. Novší reťazový 2,0 TSI má však sklony k fatálnym poruchám, kedy rozvody neskočia o zub, ale zlyhá celý napinák a piest sa “pozdraví” s ventilmi. Kompromisná voľba. 

1.6 TDI/66/77 kW Z naftových verzií veľmi dobrá voľba. Pri vyšších nájazdoch problémy so vstrekovačmi common-rail (Continental). Okrem toho problémy s váhou vzduchu a prasknutým vedením EGR. Taktiež klasické boľavé miesta dieselov pri vyššom nájazde – spomínané vstrekovače, DPF filter popr. turbodúchadlo. Pozor na 7-stupňový automat DSG. Hrozí drahými poruchami. S 5-stupňovým manuálom horšie sprevodovanie, ale skvelá spotreba a obstojná dynamika. Spotreba 5-6 l / 100 km. Veľmi dobrá voľba. 

2.0 TDI/81/103/125 kW Podobné problémy ako menší 1,6 TDI. Vstrekovače hnevajú menej (okrem piezoelektrických vstrekov prvých ročníkov verzie 125 kW v GTD). 81 kW verzia nemá kazetu vyvažovacích hriadeľov a má menšiu a menej dimenzovanú 5 – stupňovú prevodovku (čiptuning na “plnotučné verzie sa podpíše práve na nej). Skvelá spotreba (o pol litra /100 km viac ako Golf 1,6 TDI) a dynamika od 103 kW a viac. Agregátom s kódovým označením CBAA, CBAB a CBBB praskajú pri vysokých km nájazdoch hlavy valcov, na CFFB a CFGB zase vedia vďaka obrúseným vahadlám vypadnúť ventily na piest (fatálna deštrukcia motora). Pri pravidelných kontrolách a servisnej starostlivosti odporúčam.  Dobrá voľba.  

V krátkom časovom pásme vyrábali Golf VI aj s motorom 1,8 TSI, ktorý je však minimálne rozšírený. Ponúkal rovnaký výkon 118 kW ako 1,4 TSI Twincharger. Jazdecky atraktívna motorizácia však spoľahlivá nebola, hrozí stret ventilov s piestami, najmä pri vypínaní motora, z dôvodu zlyhania rozvodov. Po následnom pokuse o štarte sa nič nedeje, motor je v tejto chvíli fatálne poškodený. Taktiež ho trápi vysoká spotreba oleja.

A čo automatické prevodovky DSG? 7-stupňové DSG so suchými spojkami hrozí vysokým rizikom mechanických porúch (aj testovaný jazdený Golf 1,6 TDI vie “svoje”). Keďže sa spojky nechladia v oleji, životnosť je nižšia. Účty za výmenu spojok a mechatroniky môžu dosiahnuť sumu 2000 eur. 7DSG nájdete pri motorch 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. 6-stupňová DSG prevodovka má mokré spojky v oleji a je dimenzovaná na vyšší krútiaci moment. Je oveľa spoľahlivejšia. Nájdete ju pri 2,0 TDI a 2,0 TSI. Kompletné “párovanie” motorov a prevodoviek nájdete v záverečnej tabuľke.

Pozri tiež:

Test jazdenky KIA Ceed (2006 – 2012)

Test jazdenky VW Golf 1,6 TDI DSG. Aký je po 250 000 km?

Golf s naftovým motorom 1,6 TDI 77 kW (105 koní) so 7 – stupňovým automatom DSG nás jazdne veľmi potešil. Aj po toľkých km v aute nič nevŕzga a jazdený VW Golf VI pôsobí mimoriadne robustne a solídne. Má veľmi tuhú karosériu a výborné jazdné vlastnosti. Zásluhu na tom má štandardne viacprvková zadná náprava ( Na nástupníckom Golfe VII s platformou MQB až od určitej výkonovej verzie, inak je vzadu so slabšími motormi klasická “torzka”).

VW Golf VI vám ponúkne komfort a zároveň nesklame ani v zákrutách. Nie, nejde o športový podvozok. Ak však potrebujete byť rýchli aj v zákrutách, Golf nenamieta. Na nejaké opičky však zabudnite, ESP zasahuje skoro a je nastavené na bezpečnú jazdu. V spolupráci s prevodovkou DSG pracuje diesel 1,6 TDI harmonicky, vďaka siedmym stupňom je dobre sprevodovaný a na každodenne jazdenie bohate stačí. Nejde o športovca, ale dostatočne dynamický pohon. Spotreba sa pohybuje v priemere okolo 5,5 l / 100 km. Pri pokojnej jazde okreskami je to o 1 l až 1,5 l menej. Slušné čísla…

jazdený Volkswagen Golf 1,6 TDI
Jazdený VW Golf 1,6 TDI 7DSG

Okrem jazdy zaujal aj stav interiéru. Roky a kilometre som zbadal len na manžete radiacej páky a oleštenom volante. Kvalita interiéru VW Golf VI je na veľmi vysokej úrovni. Skvelý je posed za volantom a ergonómia ovládacích prvkov – klasika z dielne Volkswagen.

Volkswagen Golf VI

Na testovanom kuse bude v blízkej dobe potrebné vymeniť silentbloky prednej nápravy a bližšie nešpecifikovaná oprava DSG prevodovky stála u špecialistov 1200 eur. Najdrahšia bola časovo náročná práca. Preto zvážte radšej klasický manuál s 5 prevodovými stupňami, aj keď ten tiež nie je bez chyby (v prípade 4Motion dostanete 6 – stupňový manuál). 1,6 TDI s predným pohonom s ním nie je harmonicky sprevodovaný, tisíc a viac eurová faktúra vás ale nečaká. Mechanickými závadami a predčasným opotrebením vedia potrápiť aj manuálne prevodovky. Najmä, ak v nich nemeníte olej najneskôr po 90 tkm.

Test jazdenky Volkswagen Golf VI

VW Golf VI 1,6 TDI DSG

Spoľahlivosť - 7
Pohon - 8
Jazda - 9
Priestor a pohodlie - 8
Cena a výbava - 5

7.4

VW Golf s motorom 1,6 TDI a prevodovkou DSG je veľmi harmonickým celkom. Skvele jazdí aj po značnej porcii kilometrov. Len si dajte pozor na prevodovku DSG, jej oprava nikdy nebýva lacná. Poteší celková kvalita auta, jazdné vlastnosti a adekvátna priestorová ponuka. Ceny jazdeniek sú v porovnaní s konkurenciou vyššie. Na druhej strane, VW si tradične drží cenu aj pri následnom predaji.

Užívateľské hodnotenie: 4.7 ( 1 votes)

Jazdený VW Golf VI – skúsenosti, servisné rady a poruchy

Keďže VW Golf VI dostal do vienka aj poruchové a nie príliš spoľahlivé motory, dbajte na správny výber agregátu. Rozvody pri 1,6 TDI a 2,0 TSI (EA113) meňte najneskôr po 180 000 km, na 2,0 TDI je predpis 210 000 km. Odborníci na VW motory odporúčajú interval skrátiť na 150 000 km. Na TSI motoroch je potrebné meniť reťazové rozvody podľa stupňa opotrebenia. 1,4 16V MPI a 1,6 8V MPI potrebujú nové remeňové rozvody optimálne každých 90 000 km (120 000 km pri neskorších 1,4 16V). Manuálne prevodovky zaslúžia nový olej po max. 90 000 km, inak hrozia mechanickými závadami. v Haldexe treba vymeniť olej po 60 000 km, je však spoľahlivý. Motorový olej meňte najneskôr po 15 000 km, zabudnite na long life interval! Pri nejasnej servisnej minulosti odporúčam pri TSI motoroch vyčistiť sací kôš olejového čerpadla a olejovú vaňu. Môžu byť zanesené karbónom, čo má na celú mazaciu sústavu a citlivý rozvodový mechanizmus neblahý vplyv a skracuje životnosť.

  • vôle v silentblokoch predných ramien (obvykle po 200 000 km)
  • vôle v uloženiach stabilizátora, klepajúce tyčky stabilizátora
  • chybné zapaľovacie moduly u atmosférického motora 1,4 16V
  • problémové motory TSI, najmä rozvodová reťaz v závislosti od verzie a objemu motora (výrobca rozvody niekoľkokrát modifikoval)
  • vysoká spotreba oleja u 1,4 TSI Twincharger, aj viac ako 1 l / 1000 km
  • vysoká spotreba oleja u 2,0 TSI
  • vysoká spotreba oleja u 1,6 MPI
  • podpálené ventily na 2,0 TSI EA113 (pri tankovaní Naturalu 95 namiesto požadovaného min. 98 okt. paliva)
  • zlyhanie vodnej pumpy u 1,4 TSI Twincharger
  • prasknuté a poškodené piesty pri 1,4 TSi Twincharger
  • Karbónové úsady pri TSI motoroch ň dôvodom je aj časté podtáčanie motora
  • Problémy s riadiacou jednotkou TSI motorov, pomôže aktualizácia
  • nefunkčný EGR ventil pri TDI (pri autách jazdených krátke trasy)
  • prasknutý napinák sekundárneho rozvodu motorov TDI (hrozí zamotanie do rozvodového remeňa a deštrukcia motora)
  • problémy s váhou vzduchu pri Golf 1,6 TDI – pomôže aktualizácia softvéru
  • pri vysokom nájazde opotrebované vstrekovače Golf 1,6 TDI a 2,0 TDI, pri druhom menovanom aj pridreté vysokotlaké čerpadlo Bosch CP4, prasknuté hlavy valcov a vypadnuté ventily
  • zanesený filter DPF motorov TDI pri krátkych trasách, pribúdanie oleja v motore z dôvodu riedenia oleja palivom
  • občas problémy s elektronickou výbavou (centrálne zamykanie, handsfree, elektrické okná…)
  • vôle v ramenách zadnej nápravy pri vysokom kilometrovom nájazde (plávanie zadnej časti a nadmerný hluk)
  • hučiace ložiská kolies (postihuje kusy s veľkými a ťažkými diskami kolies)
  • prasknuté pružiny na zadnej náprave v prípade častého zaťaženia (po cca. 200 000 km)
  • opotrebované spojky 7 – stupňovej skrine DSG
  • Závady manuálnych prevodoviek (meňte po 90 tkm prevodový olej, nie je “doživotný”)

Plusy a mínusy VW Golf VI (2008 – 2013)

+ kvalitné spracovanie celého auta, odolnosť voči korózii
+ použité materiály, ergonómia interiéru
+ optimálna kombinácia komfortu a agility bežného podvozku
+ veľmi tuhá karoséria
+ veľký výber motorov a verzií
+ pozícia za volantom

+ vyhovujúci vnútorný priestor
+ dynamické motory TSI
+ kultivované naftové TDI s dobrou spotrebou
+  viacprvková zadná náprava aj s najslabším motorom
+ množstvo dielov z druhovýroby, dostupný servis
+ presné radenie, príjemné riadenie
+ drží si cenu

– vysoké ceny jazdeniek
– pri Golf 1,6 TDI sprevodovanie 5 stupňového manuálu
– zlá povesť motorov TSI
– menší kufor
– pre niekoho fádny vzhľad

– vysoké riziko krádeže
– veľa kusov v “sociálnej” výbave

VW Golf VI motory

Benzínové motory
Model Zdvihový objem/usporiadanie/kód Výkon@pri otáčkach Krútiaci moment@pri otáčkach 0–100 km/h Max. rýchlosť Prevodovka
1.4 1390 cm3 R4 (CGGA) 59 kW (80 k) @ 5,000 132 N⋅m (97 lb⋅ft) @ 3,800 13.9 s 172 km/h 5M
1.6 1595 cm3 R4 (BSE/BSF/CCSA) 75 kW (102 k) @ 5,600 148 N⋅m (109 lb⋅ft) @ 3,800 11.3 s 188 km/h 5M
7DSG
1.2 TSI 1197 cm3 R4 63 kW (86 k) @ 4,800 160 N⋅m (118 lb⋅ft) @ 1,400–3,500 ? 178 km/h 5M
1.2 TSI 1197 cm3 R4 77 kW (105 k) @ 5,000 175 N⋅m (129 lb⋅ft) @ 1,500–3,500 10.6 s 190 km/h 6M
7DSG
1.4 TSI 1390 cm3 R4 (CAXA) 90 kW (122 k) @ 5,000 200 N⋅m (148 lb⋅ft) @ 1,500–4,000 9.5 s 200 km/h 6M
7DSG
1.4 TSI 1390 cm3 R4 (CAVD) 118 kW (160 k) @ 5,800 240 N⋅m (177 lb⋅ft) @ 1,500–4,500 8.0 s
(7.1 s DSG)
220 km/h 6M
7DSG
1.8 TSI 1798 cm3 R4 (CDAA) 118 kW (160 k) @ 4,500-6,000 250 N⋅m (184 lb⋅ft) @ 1,500–4,500 8.0 s 220 km/h 6M
7DSG
GTI 1984 cm3 R4 (CCZB) 155 kW (211 k) @ 5,300-6,200 280 N⋅m (207 lb⋅ft) @ 1,700-5,200 6.9 s 240 km/h 6M
6DSG
GTI “35” 1984 cm3 R4 (CDLG) 173 kW (235 k) @ 5,500-6,300 300 N⋅m (221 lb⋅ft) @ 2,200-5,500 6.6 s 247 km/h 6M
6DSG
2.5 2480 cm3 R5 (BGQ/CBUA/CBTA) 127 kW (172 k) @ 5,700 240 N⋅m (177 lb⋅ft) @ 4,250 7.6 s 209 km/h 5M
6TIPTRONIC
R 1984 cm3 R4 (CDLF/CDLC) 199 kW (270 k) @ 6,000 350 N⋅m (258 lb⋅ft) @ 2,500-5,000 5.7 s 250 km/h 6M
6DSG
Naftové motory
Model Zdvihový objem/usporiadanie/kód Výkon@pri otáčkach Krútiaci moment@pri otáčkach 0–100 km/h Max. rýchlosť Prevodovka
1.6 TDI BlueMotion 1598 cm3 R4 (CAYC) 77 kW (105 k) @ 4,100 250 N⋅m @ 2,000 11.3 s 190 km/h 5M
7DSG
2.0 TDI 1968 cm3 R4 (CBDC) 81 kW (110 k) @ 4,200 250 N⋅m @ 1,500–2,500 10.7 s 190 km/h 5M
6DSG
2.0 TDI BlueMotion 1968 cm3 R4 (CBAA/CBAB) 100 kW (140 k) @ 4,200 320 N⋅m @ 1,750–2,500 9.3 s 209 km/h 6M
6DSG
2.0 TDI 4Motion 1968 cm3 R4 (CBAA/CBAB) 100 kW (140 k) @ 4,200 320 N⋅m @ 1,750–2,500 8.5 s 206 km/h 6M
GTD 1968 cm3 R4(CBBB/CFGB) 130 kW (177 k) @ 4,200 350 N⋅m @ 1,750–2,500 7.8 s 222 km/h 6M
6DSG

 

Fotky
Autor, Volkswagen
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close