NovinkyReportáže

Toto je pravdepodobne najlepšie BMW E30 M3!

Pre tých, ktorým sa zdá moje nadšenie vyplývajúce už z titulku článku prehnané, vysvetlím všetko o chvíľu. Prečo je podľa mňa TOTO najlepšie BMW E30 M3? Lebo sa v ňom snúbi geniálna tradícia mníchovských mašín s modernou, ktorá dielo posúva na vyšší level. Áno, ide o “restomod” úpravu. Viete však, o čo ide pri takýchto úpravách a čo je restomod? Nejde len o klasickú renováciu, aj keď by sa to na prvý pohľad mohlo zdať. Ide o akúsi “nadstavbu” renovácie alebo reštaurovania áut. Tvorcovia tak zrenovujú časť auta, ďalšie však nahradia modernými prvkami výbavy a technikou. Úpravcovia nie sú viazaní použitím originálnych dielov a čo najvernejšiemu zobrazeniu pôvodného auta, ako je to pri klasickej autorenovácii so zameraním na detaily. Výsledkom je majstrovské dielo, ktoré je filozofiou a poňatím niekde úplne inde, ako pri spomínanej renovácii. A práve o tom je BMW E30 M3, upravené firmou Redux Leichtbau.

Pozri tiež:
Vývojar BMW už nechce počúvať, že staršie autá boli lepšie!

najlepšie BMW E30 M3

Ak chcete najlepšie BMW E30 M3…

Všetko to začína nájdením správneho auta, ktoré poslúži ako základ pre najlepšie BMW E30 M3. Ak by ste jedno také chceli, môžete ho nájsť sami alebo vám z tým chalani z firmy pomôžu. Následne začína úplne odstrojenie, opravy karosérie a príprava pre lakovanie.

Štvorvalcový motor S14 s objemom 2,3 litra v Redux prevŕtajú na 2,5 l, pridajú nové piesty a ojnice, karbónový airbox, modifikovanú riadicu jednotku a ak chcete a peňaženka to dovolí, môžete mať oturbené BMW E30 M3 s výkonom 400 koní! “Základ” samozrejme ostáva atmosférický s navýšením výkonu oproti sériovému BMW E30 M3. O koľko, Redux nezverejňuje.

BMW 333i E30: Mimoriadne vzácna “juhoafrická M3 E30”

Prelínanie minulosti a súčasnosti

Napriek tomu, že BMW E30 M3 bolo v dobe slávy jedno z najlepšie jazdiacich áut, podvozok prešiel kompletnou renesanciou. A práve tu je krása restomod úprav. Tradícia sa  snúbi s modernou a posúva výkony na cestách o level vyššie. Najlepšie BMW E30 M3 tak dostalo kompletne novo navrhnuté ramená, stabilizátor, diferenciál a tlmiče EXE TC (coilovery) aby dobiehalo podvozkových kráľov aj v dnešnej dobe. O zastavenie sa starajú 6 – piestikové brzdy s kotúčmi 355 mm vpredu a 4 – piestikové s kotúčmi 340 mm vzadu. Podľa želania zákazníka vám Redux Leichtbau obuje pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, semislicky alebo dokonca nekompromisné slicky.

najlepšie BMW E30 M3

Interiér je samozrejme plne “konfigurovateľný”. Individualizácii sa medze nekladú, môžete si vybrať z rôznych druhov materiálu, poťahov a výbavy na želanie. Opäť musím spomenúť krásu restomod úprav, každé auto je samozrejme originálom. Predvádzacie BMW E30 M3 na fotkách tak malo jednoduchú palubnú dosku, sedadlá odeté do hnedej kože a digitálny prístrojový štít. V opcii je tiež bezpečnostná klietka, skvelý audiosystém a mnoho ďalšieho.

najlepšie BMW E30 M3

Cena takejto nádhery? Redux ju nezverejňuje, suma bude určite veľmi mastná. Vznikne totižto len 30 kúskov. No ten, kto si najlepšie BMW E30 M3 kúpi, do budúcna určite neprerobí. Klobúk dole, v čase všadeprítomného honu na spaľovacie motory a staršie autá ide o balzam na dušu.

Ak sa ti článok páčil, podpor nás lajkom na Facebooku. Vďaka 😉

Fotky
Redux Leichtbau
Zdroj
Redux Leichtbau
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline