Novinky

Orchester V12 pod kapotou Ferrari 365 je balzam na dušu

Piatkové dopoludnie s "klasickou" hudbou petrolheadov

Zabudnite na horúce témy, dôležité kroky v automobilizme budúcnosti alebo problematiku autonómnych áut. Zabudnite na elektromobily, hybridy a ukrutný boj legislatívy s dieselovými motormi. Na piatkové predvíkendové dopoludnie tu máme niečo oveľa lepšie, nad čím netreba premýšľať. Len si užiť pár minút v prítomnom okamihu s príbehom klasického auta. S Ferrari 365 GTB/4 Daytona a tradičným motorom V12 pod kapotou. Nebudem vás zaťažovať ani s výkonom, krútiacim momentom a otáčkami. Ide tu o tóny, ktoré pohladia dušu nejedného petrolheada.  Pridajte hlasitosť alebo nasaďte slúchadlá a relaxujte : )

Ferrari 365 Daytona

Takmer pôvodné Ferrari 365 GTB/4

Každé klasické auto má za sebou životný príbeh. Aký je ten Ferrari 365 z videa? Na Daytonu sadal prach v garáži ex-mechanika Ferrari. Terajší majiteľ Joel jej doprial nový palivový systém spolu so šiestimi renovovanými karburátormi. Na podvozku vymenil tlmiče. Ferrari 365 GTB/4 Daytona je v úplne sériovom stave a s pôvodnými dielmi. Na motor nikdy nikto nesiahol, takto znie odkedy vyšiel z továrne.

Ferrari 365 s V12 pod kapotou

Ako dostalo prezývku Daytona?

Ferrari 365 bolo náhradou za 275 GTB. Ikonické svetlá “mrkačky” a červený lak nesmie chýbať. Odkiaľ vzali názov Daytona? Práve motoristickí novinári sa zapríčinili o vznik prezývky. Po 24 hodinovom závode v Daytone Ferrari obsadilo prvé tri priečky s modelmi 330 a 412. Novinka roku 1968 tak dostala druhé meno Daytona.  Značka však dodnes pripomína, že ide o neoficiálny názov.

Fotky
Hagerty
Zdroj
Hagerty
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Inline
Inline