Reportáže

Vývojár BMW už nechce počúvať, že staršie autá boli lepšie

Staršie autá boli lepšie. Je to pravda? Debata krčmových odborníkov, motoristických novinárov ale aj fundovaných odborníkov na techniku a servis vozidiel. Nová doba prináša mnoho otáznikov, vývoj áut postupuje raketovým tempom ale aj napriek tomu si občas posťažujeme, že staršie autá boli lepšie. Objektívne sa jedná o veľmi subjektívne pocity : ) Áno, v určitých oblastiach boli lepšie. Ale platí to aj naopak, v mnohom boli horšie a mnoho technológií, ktoré máme dnes v základných výbavách, ani neexistovalo. Medzi motoristickými novinármi existuje móda porovnávať každý nový typ BMW so staršími. V prípade BMW 3 je na piedestáli E36 alebo E46, podľa mnohých je najlepšou “paťkou” zasa generácia E39. A práve toto naštvalo šéfa vývoja BMW Klaus Fröhlicha pri uvedení najnovšieho BMW 3 G20

nové BMW 3 2019 G20

“Nechcem počuť, že staršie autá boli lepšie”

“Všetci austrálski, britskí a americkí novinári dookola opakujú ‘ooo, E46 CSL bola poslednou ozajstnou radou 3’. Už túto s*ačku odmietam počúvať,” rozhorčene sa vyjadril Klaus Fröhlich pre magazín Motoring. Podľa neho je nové BMW 3 G20 najlepšie jazdiacim autom spomedzi konkurentov. Ak sa vžijeme do jeho kože, má právo kritizovať subjektívne názory. Autá prešli vývojom, ale nielen technologickým, ale aj legislatívnym. A práve vývojári sa musia s mnohými “nástrahami” doby popasovať. Pred 15 – 20 rokmi neexistovali tak prísne emisné normy, legislatívne obmedzenia, tlak na bezpečnosť áut a samozrejme iný bol aj trh a kupujúci, ktorí si BMW zaobstarali.

Pozri tiež:

BMW vraj vyrába najlepšie naftové motory. Tak skoro sa nafty nevzdá

Autá sú dnes ťažšie, väčšie, bezpečnejšie, napratané elektronikou od podlahy až po strop a zamerané na komfort. Kupujúci sú iní, vidím to aj v praxi. Niekedy bola v showroome prvá otázka, aký to má motor, či ide o diesel alebo benzín a ako to jazdí. Dnes predáva výbava, infotainment a všetko “okolo” auta, ktoré ho reálne netvorí, ale dotvára. Mnohým novodobým záujemcom je doslova jedno, čo majú pod kapotou. Nezáleží ani na objeme motora, často ani na type paliva… Trh sa v tomto veľmi zmenil.

Otázka, na ktorú sa nedá objektívne odpovedať

A čo na to my, fanúšikovia benzínu a petrolheadi? Ak hovorím za seba, často zaspomínam na 90. roky, ktoré sú pre mňa v novodobej histórii automobilov najsympatickejšie. Dôraz na jazdné vlastnosti, kvalitu a vývoj technológii, ktoré nás doviedli až do súčasnosti. Autá celkovo neboli lepšie, boli iné… Dnes dostanete z 2,0 l motora 300 – 340 koní. Je to lepšie, horšie? Ako pre koho… Jeden bude horekovať nad servisnou náročnosťou a životnosťou agregátu, iní obdivuje špičkový výkon a techniku pod kapotou.

Aký máte názor na problematiku toho, že staršie autá boli lepšie ako nové? Zdá sa vám to pritiahnuté za vlasy. Dajte vedieť v komentároch… : )

Ak sa ti článok páčil, pridaj sa k nám na Facebooku 😉

Fotky
BMW
Zdroj
motor1.com
Tags
Zobraziť viac

Dávid Duľa

"Redline once a day keeps the mechanic away"

Súvisiace články

4 komentár

  1. Bohužel , moderní vozy se nemění ,protože by to tak automobilky chtěly , samozřejmě výbava , technologie a bezpečnost je stále vyspělejší . Také by jste si nekoupili 20 let starou televizi , protože logicky uvažující člověk pokud může , tak si koupí novou.Automobilky vyvíjejí to co koncový zákazník chce , ne to co by chtěli vývojáři. Nepopírám, je zde spousta kvalitních kompromisů pro mě osobně je to BMW 340i generace F30.Ale konec možná neobjektivním názorům ( jezdím v BMW generace E46 ) .Vezmu 340i F30 jako exeplární příklad pro srovnání vzhledu s 330i E46 . Obecné přesvědčení je takové že E46 (hlavně verze po faceliftu z roku 2001) je skutečně nadčasové auto . Avšak jak víme že se na G30 nebudeme za 15let dívat stejně ? Nevíme. Co se týče spolehlivosti – nevím 90% těchto aut neujela ani 100 tis.km tudíž nechci předčasně soudit . Vím že strašákem může být filtr pevných částic … Aha … dostáváme se k tlaku od Evropských komisařů . Bohužel s tím nic neuděláme a automobilky taky ne , mrzí mě tato situace , ale drtivá většima trhu upředností výbavu před jízdním vlastnostem a spotřebu před spolehlivostí.

  2. Autá boli lepšie. Jasné, že to musí byť frustrujuce pre inžiniera a takto sa bráni. No autá boli jednoduchšie, ľahšie, menšie (súčasná trojka je porovnateľná s 5kou e39), spoľahlivejšie a celkovo kvalitnejšie vyrobené. Ak zoberieme model e46, pochybujem že by bol rozdiel v bezpečnosti nejak markantny v neprospech staršieho modelu z konca minulého tisícročia. Už neplatí to že BMW robilo autá športové, Mercedes pohodlné a Audi sa len snažilo. Všetky prémie sú viac menej rovnaké, BMW už dávno neznamená športové auto, na výber len motory s turbami (žiadne fajnsmekrami hľadané atmosféry), trojvalce, hybridy a veľká väčšina áut s xdrive miesto zadného náhonu… Teda z pohľadu nadšenca, fanúšika, či človeka čo rád soferuje sú staršie BMW lepšie ako nové.

    1. Tak tak, súhlas. BMW sa zmenilo aj kvôli trhu. jednoducho kupujúci sú iní, aj preto už nie je BMW “len” pre fajnšmekrov. Pozrime sa na rad 2, kto by kedy povedal, že BMW niečo také vyrobí. Celý trh sa mení (z pohľadu nadšencov áut dosť negatívnym smerom).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close